Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
... x_Quinta_x schreef:Ik vind het eigenlijk eerder logisch om je paard eerst een rustig opwarmertje te geven, even lekker over de rug, laag en rond in een simpel drafje. Edward Gal doet het ook zo. Op youtube kan je een clinic met hem en totilas vinden.
Als hij wat warm gestapt en gedraaft is kan er gewerkt worden. Bij been moet hij vooruit. (zegt edward ook)
rocksyboy schreef:Na de 10 minuten goed aan de hulpen. De eerste 10 minuten niet echt. Probeert dan onder het werk uit te komen. Als ik het gevecht aan ga, duurt het soms wel 20 minuten voordat hij goed loopt. Normaliter ben ik een vrij consequente ruiter, maar met deze ben ik nog niet over uit of dat de juiste manier is.
Start tempo in stap is goed. Draf niet, niet actief, niet voorwaarts. Galop idem dan. Na de galop is er wel enige verbetering, dus dit doe ik nu. Stappen en (bijna) gelijk aangaloperen...
PBA_ schreef:blijkbaar is hij een diesel die eerst even op gang moet komen. de protest kan zijn omdat hij de gewenste vraag nog niet goed aankan. Misschien doen zijn spieren wel iets zeer/ gevoelig op dat moment. Misschien is het een gewrichten kwestie/ denk aan artrose.

En als hij na 10 minuten wel goed loopt, is toch goed dan? Die van mij pak ik gewoon meteen aan omdat het anders alleen maar bergaf gaat