met hem maar hij heeft een heel groot nadeel. In het begin is hij lekker los, dan ontspan ik ook maar dan pakt hij iederekeer het bit vast. Hij zit iets vast op rechts maar hij pakt op links het bit vast en kijkt helemaal naar rechts en je kan dr dan echt niks meer mee niet sturen niks. Dat is heel lastig (hij loopt tegen andere paarden op vinden die paarden niet leuk en de ruiters ook nie echt..).
De eerste keer dat ik op hem reed deed hij het alleen in galop. Hij sprong heel hard aan en toen wou ik hem iets terug halen met als gevolg dat ik op een stuurloos paard zat. Nu begint hij het steeds vaker te doen. Hij is echt bere sterk. Hij haalt eerst iets zijn hoofd naar voren en dan pakt hij het bit vast.
Dit kan als oorzaak hebben dat hij een lage, lange hals heeft. Weet iemand wat ik moet doen? kort rijden en voorwaarts lukt wel maar na een tijdje houdt hij het bit vast of gaat hij telgang lopen.
Als ik hem lang laat lopen pakt hij ook het bit vast.
Een bit dat hij niet vast kan houden is weer zo extreem. Hij wordt veel gelongeerd in de hoop dat dit iets helpt.
Hebben jullie nog tips?????
ALLE TIPS ZIJN WELKOM!!!!
groetjes ellen
dus weer zijn oude bitje erop en nu doet hij weer normaal, dus misschien afwisselen? ik weet niet maar het lijkt wel of hij went aan een bit......