Schouders vastzetten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Schouders vastzetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 14:49

Hoi
Als ik rijd, zet ik op één of andere manier m'n schouders vast. Dat merk ik zelf niet maar na een tijdje gaat dat over in een zeurende pijn, zeg maar. Ik probeer er op te letten maar het scheelt niets. Iemand hier nog meer last van en wat doen jullie er tegen?

_Liiene

Re: Schouders vastzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:52

Hier nog een die dat doet! Op het paard en gewoon het dagelijkse leven.
Ik heb het meestal op tijd door dat ik het doe. Dan probeer ik voor mezelf even weer mn schouders los te maken, door even en paar rondjes met mn schouders te draaien *snap je die?*
Ben je soms gespannen tijdens het rijden? Want dan moet je gewoon vrolijke liedjes gaan zingen.
Klinkt erg stom, maar bij mij werkt dat echt heel erg goed!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:53

Ik zou om het kwartier even stoppen met waar je mee bezig bent. Goed draaien in je schouders en dan naar achteren af laten hangen. Dan moet je wel ontspannen en is de druk er eventjes af. Misschien helpt het...
Trek je je schouders ook op dan?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 15:11

Ik ben totaal niet gespannen, ik doe het op de heerlijkste ontspannen buitenritten. Los maken en ff ermee draaien doe ik inderdaad ook. Dat helpt wel om die pijn weg te halen maar voordat ik het weet zet ik ze weer vast. Ik til ze daarbij ook een beetje op ja ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:13

Denk ook dat het daar voor een groot deel aan ligt. Zit je ook (iets) voorover?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:14

Vaak ligt het eraan dat je je adem vasthoud. Probeer te blijven ademhalen met je buik, vaak zit het dan wel goed met de schouders ;)

Of hangt je paard heel erg in je handen? Dan kun je ook last van je schouders krijgen.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 16:30

Dat ademhalen zou hem wel kunnen zijn. Ik heb ook wel eens last van steken. Paard hangt niet oid.
Volgens mij zit ik ook wel wat voorover, maar niet extreem.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:32

echt rustig blijven ademhalen. als je dat niet doet, verkramp je onbewust... las gewoon even een pauze in onder t rijden. ga dan bewust naar jezelf kijken. zorg dat je weer goed zit en goed ademt en ga dan weer verder.

Sarabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 00:53

Je leert het af door er goed op te letten. Zodra je voelt dat je je schouders vast zet, diepe zucht en je schouders "laten vallen".

Let ook eens op of je je ellebogen en handen in de juiste positie hebt, misschien zet je het vanaf je handen al vast.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:54

Dat kan idd ook! Als je dat al spant, kun je nooit de schouders laten hangen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:53

Dat soort dingen leer je alleen af als je er goed op let. Komende tijd dus een oefening voor jou.
Ga eerst eens 10 minuutjes rijden, in stap goed op je ademhaling letten en om de halve minuut checken of je schouders ontspannen zijn, zo niet ontspannen. Je moet je eerst bewust worden dat je het doet, dan kun je er pas echt iets aan doen. Als je het een stuk of 5x heel consequent doet, zul je al een groot verschil merken.
Zo ben ik aan m'n goeie beenligging in draf gekomen^^

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 14:44

Bedankt voor alle tips :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:05

Laat je houding ook eens nakijken door een manueel therapeut, die weet hoe je hoort te zitten zonder spanning!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 14:41

kleinvosje schreef:
Laat je houding ook eens nakijken door een manueel therapeut, die weet hoe je hoort te zitten zonder spanning!

Ik ga eerst kijken of ik het zelf op kan lossen. Het geld groeit me niet op mn rug :o

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:42

Nee, mee eens, maar als je met klachten bij een manueel komt, waar je echt last van hebt, wordt het vergoed door de verzekering. Ga anders eerst langs de huisarts!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 14:48

Ik wil het eerst even proberen met jullie tips. Als het dan nog niet over is kan ik altijd langs gaan inderdaad ;)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:50

mss eens zitlessen nemen. want vaak is dat een compensatie van ergens anders.
je kan ook bvb aan de longe zitlessen nemen en een stok achter je schouders steken. voelt heel oncomfortabel aan in het begin maar is wel doeltreffend