Streng met handen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Streng met handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 18:14

Ik merkte afgelopen les dat ik vooral in de galop streng ben met mijn rechterhand. Iemand een idee hoe je dit af kan leren, minderen ?
Zoals ik het zelf goed zag is mijn linkerhand wel ontspannen.

Michaa

Re: Streng met handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:18

gewoon heel veel op letten, ik heb ook een tijdje gehad dat mijn rechterhand verder naar voor stond dan mijn linker hand. Dat is erg vervelend maar als je instructeur er goed op let en jij zelf ook dan moet het wel lukken! en weet je ook waarom je strenger bent met je rechter hand? dat is ook even goed om uit te zoeken, succes ermee.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:58

Inderdaad gewoon streng zijn door jezelf. Veelop letten :j. En desnoods laat je iemand aan de kant staan die een goed oog heeft en je constant corrigeert op je houding.. Dan ga je het op een gegeven moment wel doen ;)

Als je nou toch wel sterk blijf in je hand(en) en je hebt een beetje een braaf paard kan je een keer een stevigde zweep door je ellebogen doen achter je rug langs dan kan je zeer moeilijk terk worden in je handen en ga je automatisch meer met been en zit rijden ;)

hennadot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:14

Denk tijdens het rijden steeds aan je handen. Herhaal ook steeds "handen" in je hoofd en/of laat iemand aan de kant van de bak gewoon af en toe: "Handen!" roepen, zo moet je er toch wel een keertje aan gaan wennen;)

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:18

denk maar dat je een zacht ei in je handen hebt en dat ie op het einde nog heel moet zijn.
gr

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 19:19

Het rare is dus wel da ik het alleen met mijn rechterhand heb en ook alleen in galop. Maar die met die zweep kan ik wel eens proberen. Bedankt voor de tips tot nu toe!

hope1898

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:42

ben je misschien rechtshandig? dan kan het zijn dat je hierdoor veel kracht in je rechterhand ontwikkeld hebt,
je kunt bijv. in het dagelijkse leven meer met je andere hand gaan doen waardoor de krachten in je handen meer
in balans komen. ook kun je oefeningen doen met bijv. chinese balletjes (meridiaan kogels) waardoor de soeplesse van je handen ontwikkeld wordt en je daardoor minder streng met je handen zal zijn. Succes!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 20:49

Klopt, ik ben rechtshandig.

xAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:48

eerst allebei de teugels losser maar wel contact en dat dan met gelijke en dan gaan oppakken