Paard te sterk, tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mononiekje

Paard te sterk, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 17:23

Hoi,
Mijn verzorgpaardje is ontzettend sterk en fris. Zeker met dit weer. Nou zijn we allebei wel een beetje zenuwwachtig en dat zal ze ook wel aanvoelen. Maar omdat ze zo fris is gaat ze racen en trekken. Maar ik ben zelf best tenger. Ik hou er dus helemaal niks aan.
Iemand tips?

Pattyy_

Re: Paard te sterk, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:27

Je zult het nooit van haar winnen dus ook niet aan beginnen ;) Ik zou dr even longeren zodat alle gekkigheid eruit is voordat je er op gaat.
Als ze tijdens het rijden veel trekt kun je misschien heeeeel veel verschillende figuren en overgangen rijden. Helpt bij mijn paard wanneer ze zo'n bui heeft

ROSIDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:59

mijn paard is op buitenrit erg vris soms zo erg dat we zamen tegen een boom aan knallen van gekheid!..
maar ik gebruik nu een pelham en is bij mij het probleem verholpen,, maar ik zuo hem gewoon goed longeren van te voren,,

Michaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:15

even longeren van te voren en vooral niet gaan hangen aan de teugels, een pony is toch sterker. kleine snelle ophoudingen maken en zoals hier boven gezegt veel figuren rijden en opvergangen zet je pony maar aan het werk zodat hij zijn aandacht bij jou heeft! succes ermee.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:20

Zorg dat je paard op jou let. Dus vraag iets van haar waardoor ze zich op jou moet concentreren.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:24

mijn bijrijd fjord heeft er ook last van ! ;)
het is beste is inderdaad er voor longeren, alleen kan die van mij het niet ;P en daarna veel voltes en andere verschillende figuren maar zorg dat ie geen kant op kan dus benen er goed bij. :+ en verder je kunt het er nooit van winnen pony blijft altijd sterker. helemaal moe rijden is ook erg verstandig heel vaak goed aanpakken enzo ;)

draver170

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:28

wanneer ze ophoud en rustig is zorgen dat je meteen alle druk weg haalt. Dit is voor paard een beloning, maar ook dat moet je eerst oefenen.

lover111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:45

ik zou toch eerst goed longeren beide kanten op stap draf en galop
en als ie er vandoor gaat en je wilt hem tegen houden tegen houden en ontspannen(duidelijk in de teugel knijpjes geven) of op een volte sturen. als je in het bos bent en je hebt een open ruimte kan dat ook en dan steeds kleiner maken! suc-6!!

suuzje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:56

ik heb ook z'n Welsh gehad ik deed hem voor het rijden ff lekker longeren en met aan het halster lopen wou die mij ook de hele tijd lopen hij heeft een keer bijna mijn arm uit de kom getrokken toen was ik het zat en ging ik met een zweepje voor hem lopen en als die mij weg wou rennen gaf ik hem en tikje op zijn borst klinkt zielig maar ik het niet hoor nou is die er van af :)

mononiekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 19:21

Het probleem is ook een beetje; het is een kwpn merrie van 5 ze is 1,64 en ze is drachtig ze is ontzettend nukkig en heeft niet echt een liefdevol karakter. Met longeren wil ze nog wel eens schoppen en ik moet echt ontzettend op haar letten. Ondanks alles vind ik haar een enorme schat alleen ze word steeds nukkiger naarmate ze langer drachtig is. Ze staat sowieso voorlopig even op rust met het weer nu. Ik wou binnenkort eens wat grondoefeningen gaan proberen. Mischien iets waar ze rustig van word.

hope1898

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:38

mononiekje schreef:
Ze staat sowieso voorlopig even op rust met het weer nu. Ik wou binnenkort eens wat grondoefeningen gaan proberen. Mischien iets waar ze rustig van word.

grondoefeningen altijd goed! kun je fijn aan jullie verstandhouding werken. Krijgt ze misschien veel wortels?
daar kunnen sommige paarden allergisch voor zijn en heftig gedrag door gaan krijgen.

xAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:52

de tip. loslaten. vanuit je benen. late merken dat je niet met je laat sollen.