Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Sascha_ schreef:Tsjaah...wat dat weglopen betreft zou ik gewoon vragen of iemand je paard dan even vast wil houden.
Maar wat bedoel je precies met dat het zadel meebeweegt? Want als de singel goed zit kan dit eigenlijk niet een groot probleem zijn.
rafiskatje10 schreef:Zoals andere mensen al vermelden inderdaad aan je lesgeefster vragen het paard vast te houden zodat je rustig op kan stappen en hiermee ook de rug van het paard niet belast. Misschien voel je je ook meer ontspannen als je weet dat iemand het paard vastheeft en hij niet weg kan stappen. Succes! Heb je hier iets aan?
Jenniferlevy schreef:_Sascha_ schreef:Tsjaah...wat dat weglopen betreft zou ik gewoon vragen of iemand je paard dan even vast wil houden.
Maar wat bedoel je precies met dat het zadel meebeweegt? Want als de singel goed zit kan dit eigenlijk niet een groot probleem zijn.
Als ik mijne ene voet in de beugel doe dan zak meteen heel het zadel een kant op!
, dit gaat wel vaak het beste als je een opstapje hebt. Succes! padany schreef:wat ook helpt tegen het glijden van je zadel is als je opstijgt, niet recht omhoog maar met je bovenlichaam dicht bij je zadel blijven en je bovenlichaam een klein stukje over het zadel brengen. dan je rechterbeen voorzichtig over het zadel brengen. Moet je wel lenig voor zijn hoor, dit gaat wel vaak het beste als je een opstapje hebt. Succes!

_Sascha_ schreef:Tsjaah...wat dat weglopen betreft zou ik gewoon vragen of iemand je paard dan even vast wil houden.
niet ideaal maar werkt wel
Donna89 schreef:over het aansingel probleem; er zijn aansingel plankjes te koop. zo kun ja aansingelen zonder zelf veel kracht te zetten. en buik uitzetten helpt dan lekker niet meer! zet het paard desnoods met het hoofd tegen de bakrand als hij niet wil stil staan
dit zijn oplossingen voor als er geen hulp in de buurt is!
en anders vraag ff iemand die wil vasthouden om stress te voorkomen