het kan door een ietwat weke rug komen,zo is hij waarschijnlijk gewoon gebouwd. Overgens heeft rijden met een lang teugeltje niet zo heel veel zin voor de rugspieren. Wat er nu gebeurt is dat hij waarschijnlijk giga op de voorhand loopt. Je zal hem toch moeten opvangen voor. Zodat je hem van achter kunt rijden,en voor weer op kunt vangen. Hem wat bij elkaar rijden zeg maar...
Aight
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-10 19:01
z
Laatst bijgewerkt door Aight op 13-04-23 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt
nee hoor,te vroeg is het nooit...wat je doet moet je goed doen...het heeft geen zin en is zelfs schadelijk om een paard twee jaar op de voorhand te laten kuieren. Daar slijt hij meer van dan hem proberen correct te rijden. Heb je les?
zijn rug valt mee hoor,ik heb even in je profiel gekeken...hij heeft een gewone rug volgens mij. Met wat voor bit rij jij? Misschien de teugel eens aan de grootste bitring doen? Nu heeft het een beetje een hefboomwerking...ook niet echt vriendelijk voor een jong paard.
Aight
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-10 19:09
z
tja...een paard houden daar hoef je geen spieren voor te hebben hoor...heb je les? Dat lijkt mij heel goed,het is namelijk niet makkelijk om z'on jong paard goed aan te rijden in je eentje....
hope1898
Geplaatst: 10-01-10 21:00
balkjes lopen kan goed helpen. ik zag op de foto's (in je profiel) dat je de neiging hebt om in "een luie stoelzit te rijden" dat betekent benen steek je naar voren en je bovenlichaam houd je achterover, dit kan ook zorgen voor het wegdrukken van de rug. Zoals hier al gezegd is, is les nemen verstandig zodat je aan je zit kunt werken en lekker balkjes lopen, veel succes!
aeolusnr1
Op de manier die je nu bezig bent ben je wel lief en hou je van je paardje, maar je bent ook bezig hem net te leren en te trainen hetgeen je eigenlijk net niet wil. Neem privéles, alleen op die manier kan je daar aan gaan werken. Het leren stoppen op jouw vraag moet het paard ook onmiddelijk doen , en niet door jouw kracht maar gewoon op jouw vraag. En zeker bij zo een jong dier daar je nu de basis voor heel zijn leven bij hem aan het inprenten bent, doe je dit nu verkeerd dan zit je met een blijvend of toch alvast moeilijker te corrigeren probleem nadien.
Aight
Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-10 13:32
z
Denk dat je bij het begin moet beginnen en les nemen en een basis aanleren, je rijd met pessoa bit? Ik zou zeker een ander bitje aanraden of zelfs bitloos gaan rijden met zo`n jong dier, er gebeurd ook nog heel veel in de mond bij zo jonkie. Werk ook aan je eigen zit zodat hij kan ontspannen.
Aight
Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-10 11:13
hz
Laatst bijgewerkt door Aight op 13-04-23 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik ga mee met de tips van hierboven. Neem alsjeblieft les. Je hebt een sterk paard en als ik lees dat je hem op spierkracht moet remmen, maak ik me grote zorgen. Owee als zo'n paardje zijn eigen kracht leert kennen, dan kan je heel wat hulptroepen inschakelen om hem weer goed te krijgen. Om zijn rug te ontlasten moet hij juist zijn buikspieren gebruiken. Dat kan hij niet als hij met zijn hoofd zo omhoog loopt. Voltes en figuren rijden heeft geen enkele zin met een niet nageeflijk paard. Hij moet eerst zijn balans vinden, regelmatig gaan lopen etc etc. Dat lukt je niet zonder goede instructie.
Zandro
Geplaatst: 23-01-10 20:38
Bij het draven van balkjes moeten ze de rugspieren ontspannen en de buikspieren aamspannen
Aight
Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-10 09:49
z
Laatst bijgewerkt door Aight op 13-04-23 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt
ladydevil
Geplaatst: 05-02-10 19:06
da's idd al beter, maar les is echt belangrijk, hij/zij zal je beter kunnen helpen met je probleem succes