Groetjes.
Amber.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Kendra schreef:Ik zou eerst maar wat met haar aan de hand gaan stappen - wat zijn de risico's en wat is de meerwaarde (voor jou en voor je paard) om er onder deze omstandigheden op te stappen?
Ze is opzich onder het zadel heel braaf en heel betrouwbaar dus ik verwacht niet dat ze echt zou gaan bokken en steigeren, maarja, het is en blijft een jong paard die tamelijk fris is.

sommige paarden reageren enorm op een sedering en je wil geen dronken knol onder je kont, en heel soms worden ze er juist hyper van, en dat wil je ook niet onder de kont 

midgie schreef:IK zou zeker nooit sederen, je kan toch beter gewoon lekker gaan trainen en zorgen dat het paard je zo vertrouwd dat je op kan stappen, als je hem sedeert wat wil je daar mee bereiken, het paard is dan niet voor de volle 100 % bij je , nou dat is kanp dan zo kun je elk druk of wat voor paard wel onder de verdovende middelen zetten erg makkelijk,
Los het gewoon op een technische en op een manier met gevoel naar het paard op, ga zo ver als het paard voor dat moment aankan , zoek desnoods gewoon hulp van een geod opgeleiden instructrice die jou hier doorheen kan helpen.
De TS vraagt naar een betere manier en ik denk dat sederen echt geen goeie manier is.
Daar is het spul trouwens ook niet voor bedoelt , helaas word het op deze manier misbruikt,
ding stapt al 2 maanden aan de hand, is wat druk...... het weer is slecht, en ze moet erop
Misschien wil jij het haar voordoen, en wil jij er straks als eerste op na 2 maanden stappen?