Is dit normaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pumbaa12

Is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 23:06

het is mij vooral opgevallen dat mijn paardje heel vaak zijn achterbenen der onderzet maar totaal niks in zijn rug gebeurt( of ik moet het verkeerd zien). Maar hij lijkt wel een beetje vast te zitten in zijn nek??

Zijn achter been passen zijn even groot als zijn voor been en afentoe heeft hij nog wel is trek om ze lekker uittestrekken?

Ik was gewoon even nieuwsgierig of dit normaal is, of er is wat anders aan de hand.

Ik kan eventueel nog wel fotos maken als jullie er wat aan hebben;)!

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:17

Hoi, aan de hand van foto's *-:) en/of filmpje zal het idd makkelijker te beoordelen zijn ;)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:24

Bedoel je dat het paard niet bol wordt in de rug als hij zijn achterhand eronder plaatst?
In dat geval zou het kunnen dat je de energie niet in het paard houdt dus dat hij harder op de voorhand wegloopt?
Foto's of filmpje zou inderdaad handig zijn:-)

Pumbaa12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 11:01

CM_

Re: Is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:03

Ik snap niet geheel wat je bedoeld, maar ik denk dat je bedoeld dat ie achter sabelbenig is, en daardoor lijk het alsof ie de achterhand meer ondertreed, maar is dit het feitelijk niet.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:04

-> RT-P

Pumbaa12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 11:10

Pumbaa12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 11:11

CM_ schreef:
Ik snap niet geheel wat je bedoeld, maar ik denk dat je bedoeld dat ie achter sabelbenig is, en daardoor lijk het alsof ie de achterhand meer ondertreed, maar is dit het feitelijk niet.

Sabelbenig? Leg mij is uit. Messchien kan ik dan nog wel wat meer vertellen?

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:31

Zou het kunnen zijn dat je pony hoefbevangen is geweest bij de vorige eigenaar?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:50

Ik zie niks mis eigenlijk op jouw filmpje hoor, das een heel mooi paardje , zeker ook met een beetje pit erin, vooral in de draf komen zijn gangen het best uit, en heeft hij toch een behoorlijk ruime gang, in de galop is dat ineens er niet meer, dan is het een vrij kort galopje. Maar daar zal je zeker og wel een beetje in kunnen verbeteren door wat extra training.
Maar je moet natuurlijk altijd wel rekening houden met zijn natuurlijke bouw, eigenlijk zijn deze dieren bestemd om als werkpaard dienst te doen, dus trekwerk, en als tuigpaardje voor een koets, dit wil niet zeggen dat je er niet mooi mee kan rijden natuurlijk, maar de gangen van een dressuurpaard ga je er natuurlijk nooit uit krijgen.
Deze paarden zijn ook meer op de voorhand gericht, en hebben een behoorlijke onderhals.

Pumbaa12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 16:14

Nee was niet hoefbevangen

aeolusnr1 : daar had ik nog niet gedacht zo wel kunnen kloppen in draf heeft hij idd hele ruime gangen maar is wat korter in de galop.

giessenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:22

Misschien kan ik het verklaren. op de filmpje is goed te zien dat je paardje zich lekker uitslooft. Hij spant hierbij ook zijn staart aan. Hierdoor ziet hij er uitsloferig uit maar spant hij ook zijn hele rug aan alsof het een plankje is. De gedragenheid in zijn rug kan alleen tot uiting komen met een ontspannen staarthouding.

Als je paardje lekker los loopt in de bak en zich lekker uitslooft is het niet erg hoor dat hij zijn rug gespannen houdt. Zodra hij echter ontspannen en onder het rijden loopt zal hij echter wel moeten ontspannen en meer gedragenheid in zijn rug moeten krijgen.

Pumbaa12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 17:31

giessenj schreef:
Misschien kan ik het verklaren. op de filmpje is goed te zien dat je paardje zich lekker uitslooft. Hij spant hierbij ook zijn staart aan. Hierdoor ziet hij er uitsloferig uit maar spant hij ook zijn hele rug aan alsof het een plankje is. De gedragenheid in zijn rug kan alleen tot uiting komen met een ontspannen staarthouding.

Als je paardje lekker los loopt in de bak en zich lekker uitslooft is het niet erg hoor dat hij zijn rug gespannen houdt. Zodra hij echter ontspannen en onder het rijden loopt zal hij echter wel moeten ontspannen en meer gedragenheid in zijn rug moeten krijgen.

Meestal loopt hij ook zo ''normaal'' behalve dat hengstige gedoe. Met het rijden beginnen we te rijden met onstpanning te zoeken. Bij zijn vorige eigenaar was het gelijk hup hoofd aan de teugel, messchien daardoor(dat hij zo loopt) ?