Hoe krijg ik mijn paard in draf meer van de grond ? die zogenaamde "zweefpassen" ? ik krijg dit enkel in mijn middendraf en als mijn paardje zenuwachtig doet voor bv een wedstrijd dan is het supper makkelijk .. maar tijdens het gewoon rijden lukt me dit niet .. ik ben bezig met de achterhand er beter onder te brengen, ook door middel van korte tikjes op de achterhand, tot ik hem achteraan voel aandraven voor de voorhand begint. Iemand nog tips of opmerkingen ?
Aranel
Geplaatst: 30-12-09 16:03
Je bedoeld geen passage toch? Dat is ietsje ingewikkelder
Ik verzamel mijn pony vooral vanuit het voorwaartse. Je moet voelen dat je paard naar voren wil, en dan maak je af en toe een (halve) ophouding, laat je hem een paar passen terugkomen en zorg je dat hij goed blijft doordraven van achter. De truc is om je paard gewoon een paar passen echt góed terug te laten komen, en hem toch actief houden. Dat kun je later uitbouwen naar langere stukken verzamelen.
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar ik hoop dat je er wat aan hebt
LostInHeaven
Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-09 16:08
hij is altijd erg goed voorwaarts dat wel, maar moeilijk terug te nemen vanuit middendraf of bv middengalop .. en soms, héél soms, als ik les heb dan geef ik maar een klein tikje met mijn kuit en dan maakt hij die zweefpassen al vanzelf ..
Ik moest van mijn instructeur altijd op 1 lange zijde 2 overgangen naar middendraf en weer terug rijden. Bij mijn paard werkte dat heel goed en ging zogenaamde zweefpassen maken. Succes!