Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mette schreef:_Evelien schreef:Ja dat op de volte heb ik ook al geprobeerd, maar dan wil ze het ook nog wel is doen..
Mischien moet ik dan inderdaad wat meer stelling naar binnen vragen, ga het morgen gelijk oefenen!
Bedankt
Nog een ander vraagje, doet ze dit ook als je haar aan het longeren bent?
, dan doet ze het soms, maar dan alleen met dr achterbenen..
lianne125 schreef:als ik dit zo hoor denk ik dat het een gebrek aan kracht is. ze doet het zowel tijdens het rijden als longeren. mijn pony had dit ook heel erg. dan kan je op de volte gaan rijden en heel veel stelling vragen maar dan springen ze juist achter over omdat er dan meer druk op het binnenachterbeen komt. je moet juist proberen om het beestje sterker te maken. dat kan je bijvoorbeeld doen door aan te springen en een kort stukje galopperen en weer terugnemen om vervolgens weer aan te springen. er gaat wat tijd in zitten maar is een makkelijk probleem om op te lossen.
Harry_ schreef:wat al gezegt is, op de volte en veel stelling dan maak je het hem veel moeilijker om over te springen.
lianne125 schreef:gaat het ook om de arabier in je profiel? het valt mij namelijk heel erg op dat pony's die beinvloedt zijn door arabisch bloed dit sneller doen dan een iets zwaarder type pony. mijn pony is ook sterk beinvloedt door arabisch bloed en deze wou ook te weinig doorbuigen in het spronggewricht in de galop. een arabier wil nog wel is wat recht zijn in het achterbeen. ja het enige wat je dan kunt doen is de tips die ik je al gegeven heb. heeft bij mijn pony super geholpen en die heeft nu een achterbeen gebruik om U tegen te zeggen. veel succes!