TE los in zijn rug??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tinewien

TE los in zijn rug??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 21:39

Het klinkt misschien vreemd.. maar ik heb met mijn paard het id dat ie wel erg los in zijn lijf is..
Dit klinkt natuurlijk heel er goed.. maar meneer paard veranderd dan in een soort van slangen paard..

Afgelopen herst heb ik heel weinig kunnen rijden.. toen ik hem weer heb opgepakt, was hij behoorlijk stijf.. iets wat ik ook niet vreemd vindt.. maar naar een aantal weken hem flink los te rijden.. en de ontspanning weer te zoeken.. Loopt hij nu als nooit te voren!

Alleen als ik een rechte lijn moet rijden.. (zonder aanleunig) dan slingert hij alle kanten op! En door hem wat meer voorwaarts te rijden gaat het wel beter.. het probleem is alleen de overgang terug.. naar stap en naar halt.. dan houdt ik hem niet meer in een rechte lijn..
voorheen was die nooit het geval!

Heeft iemand misschien tips hoe ik hem hierin wat stabieler kan krijgen??
Laatst bijgewerkt door tinewien op 29-12-09 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:41

Dit heeft niks met lossigheid te maken. Dit heeft er mee te maken dat hij gewoon puur niet sterk genoeg is...
Zoals dat als hij het moeilijk heeft, gaat hij het doen, omdat hij gewoon dan zn balans verliest.

Edit: Tip vergeten :+ laat hem veel op z'n eigen benen lopen, dus lekker voorwaarts neerwaarts veel figuren rijden, enz.

tinewien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 21:47

Ik heb zelf niet het id dat het komt daardat hij niet in balans is, dit doordat hij voorheen hier geen problemen mee heeft gehad.. En hij veel sterker in zijn lijf is dan een jaar geleden.. Goed voorwaarts neerwaarts rijden was dan ook mijn oplossing, en in figuren is dit ook geen probleem, alleen op het rechte stuk..

lailapri

Re: TE los in zijn rug??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:03

probeer zijn beweingen vanuit je bekken meer te kaderen, dan niet heel erg de bewegingen links/rechst volgen. Zorg dat knieën, heupen en tenen de richting aangeven waar je heenwilt, naar voren dus. Als je tenen en knieën afsteken geef je het paard erg veel ruimte om te slingeren. Verder lekker door oefenen en vooral zorgen dat de bewegingen ondanks dat je ze kadert wel van achter naar voor door kunnen gaan.