Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
R.X. schreef:Day opdringerige herken ik wel en ook van andere pony's wegjagen.
De mijne is ook net vier.
Alleen kan ik hem nu onmogelijk aan, heb last van pijnen en door rot gebeurtenissen angsten gekregen met paarden.
Bij ons is het helaas al wat verder gevorderd.
randie schreef:ik denk inderdaad ook duidelijk je grenzen aangeven. Hij mag niet over jouw grenzen gaan als jij dat niet wilt, ook moet hij uit je persoonlijke ruimte blijven tenzij jij hem toestemming geeft. Dus ik zeg inderdaad wat de smid zegt, hem op zn ballen geven en wanneer hij zich gedraagd zoals jij het wil : belonen.
.midgie schreef:Ik denk niet dat het echt aan het paard ligt, ik geloof niet echt in pubertijd bij een paard,
Het is een erg jong dier , eigenlijk misschien te jong voor de dingen die jij van hem vraagt.
Hoe is hij in de bak te rijden, zorg eerst dat je hem daar onder controle hebt voor je op buitenrit gaat,
Je zegt dat hij verschilde ruiters op zijn rug heeft gehad van de zomer, dus dat betekent dat hij net 3 was , niets begrijpt van een ruiter en dan al zoveel verschillende mensen die allemaal andere knopjes indrukken toch??
IK denk dat de fout bij jezelf ligt en je les moet neme van iemand die jou op een voor het paard zo eerlijke manier kan begeleiden.
Je kan hem op zijn ballen geven zoals zo mooi gezegd hierboven , maar daar schiet je niks mee op, je maakt het daar alleen maar erger mee, wees geduldig en wees een leider en een leider vecht niet maar leid op een juiste manier, zorg dat het dier jou kan vertrouwen , dat hij dominant gedrag vertoont in de kudde is misschien logisch, hoe is de rangorde verdeeld in de kudde, wat is zijn plaats.
Dus werk aan jezelf dan komt het denk ik eerder goed dan dat je het paard op zijn ballen gaat geven.
.
.