Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Ik ben het ook met aeolusnr1 eens.
Zou ook wat meet tijd aan het grondwerk besteden, ga lekker los werken en longeren aan dubbelen lijnen, laat desnoods het rijden even een paard maanden gaan en ga het dier leren kennen vanaf de grond. alle knopjes erop zetten vanaf de grond heeft een groot voordeel als je op de rug gaat , zeker bij een heel jong dier,
Zoek idd ook een goeie rustige instructrice en niet een die het wel even zal doen, neem de tijd en doe het zelf, met behulp van , train je eigen paard en leer ook de theoretische kant van het verhaal,
. Het is niet niks om zomaar even een paardje door te rijden
.
.
En, gewoon rustig blijven rijden en niets overhaasten! Succes!
nl_t schreef:een jong ,onervaren paard als die van jou moet toch wel zeker 5-6x per week beweging krijgen ,bijvoorbeeld dmv longeren ,zo houd jeje paard in beweging ,en train je conditie én hij leert te versnellen als je het zegt.
als ik jou was zou ik opzoek gaan naar een instructeur die meerderemalen perweek met je aan je paard kan werken.

opisop_shop schreef:nl_t schreef:een jong ,onervaren paard als die van jou moet toch wel zeker 5-6x per week beweging krijgen ,bijvoorbeeld dmv longeren ,zo houd jeje paard in beweging ,en train je conditie én hij leert te versnellen als je het zegt.
als ik jou was zou ik opzoek gaan naar een instructeur die meerderemalen perweek met je aan je paard kan werken.
Ik vind juist dat je een jong dier zo min mogelijk moet belasten.
Als je pony drie is en al twee maand beleerd dan is hij dus erg vroeg ingereden.
Het lijkt me minder verkeerd om 1x per week te rijden dan zoals hier wordt aangegeven 5 a 6x per week te trainen.
Zelf train ik mijn 3,5 jarige een keer of 3 per week, bijvoorbeeld 2x rijden en 1x longe of 3x rijden per week.
Verder les ik daarvan sowieso 1x per week en straks liefst zovaak mogelijk 2x per week.
Rijden doe ik incl. in (15min) en uitstappen in totaal zo'n 45 min. per keer.
Zorg in ieder geval dat je les krijgt, zo'n jong dier moet wel meteen alles goed leren
Grote figuren kun je er tussendoor gooien om het sturen te oefenen, af en toe een stukje galop maar nog niet teveel ivm de balans.

Verder heb ik in het begin veel aangeklooid: Geen les, want daar waren we beide niet aan toe. Eerst gingen we lekker eventjes spelen met elkaar en aan elkaar wennen. Nu heeft ze een peesblessure (verstapt tijdens het losgooien), maar ik mag er over drie weken weer op en dan gaan we het op dezelfde manier doen. Lekker rustig aan in het begin met z'n tweetjes, en als ze weer wat kracht en vertrouwen op heeft gebouwd, dan beginnen we met les.
Succes he!