Aangezien dat heel handig is met springen en ik binnenkort op springles ga wil ik alvast een beetje bijgeschoold zijn
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Urielle schreef:Ze wil alleen een wissel voor het springen dus ze heeft een hoop minder tralalala nodig dan bij de dressuur.

mo_van_dijk schreef:Vur, Waarom je paard het verkeerd aanleren om het daarna goed te leren?
Welk nivo rijdt de TS dressuur- en springmatig?
In het B springen ziet een jury naar mijn idee liever een combi die de verkeerde galop verbetert door het paard terug te nemen in draf dan met een wissel. De meesten kunnen niet eens een normale wissel rijden (scheef zitten, overkruist, impulsverlies) en je niet mooi uitkomt bij de volgende hindernis.
Nogmaals, als jij de goede hulpen geeft boven de sprong en in de landing, komt het paard al in de goede galop terecht. Dan is een wissel nergens voor nodig
Don_Zhivago schreef:een springpaard wordt dressuur matig getraind voor de wissels.. dus die tralala is wel degelijk nodig..