Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LiVetime schreef:Ik heb ook een draver, die is 17 (heb hem nu 2 jaar) en kan pas sinds korte tijd aan de longeerlijn vrij goed in galop blijven. Ik wilde eerst de draf meer ontspannen hebben en meer gecontroleerd. Daarbij was hij scheef en moest hij rechtgericht worden. Een goede stap en draf vind ik wel echt de basis voordat je aan galop gaat werken bij dravers, heb ik wel geleerd.
Ik zou m eerst maar s lekker aan de longeerlijn laten galopperen en dan echt aan een lange lijn, zodat hij lekker de ruimte heeft en grote voltes om jou heen kan maken. Met een ruiter op zn rug is t alleen maar moeilijker om goed te galopperen
natascha44 schreef:Mijn draver galopeert ook moeilijk, als ze de ruimte heeft wil ze knoerthard..dus een groot weiland of een grote bak nodigt waarschijnlijk alleen maar meer uit tot hard gaan...
Probeer zoveel mogelijk druk te geven met je binnenbeen en tel anders hardop met de sprongen mee...
Krijg je ook les met hem??
Je kunt ook bij het galoperen elke keer de volte wat kleiner te rijden, dat neemt vaak al veel tempo weg..
Heeft je draver ook gekoerst??
D_MR schreef:ey ik heb dit ook gehad met me vorige paard.
en heb ook tijden niet een volte in een normale rijbak kunnen maken.
ik ben veel over de hoefslag gaan rijden en dan alleen het rechte lange stuk wezen galopere.
dus dat je alleen rechtuit gaat.
zo steeds verder en keihard volhouden iedere keer weer!
en super overdreven goed belonen want voor het paard moet het goed en leuk zijn.
kan je ook buiten een stukje rechtuit probeer het daar dan ook.
zal met sneeuw nu niet kunnen..
en aan de longeerlijn veel blijven oefenen.
en je volte zo groot mogelijk houden.
dravers (die van mij iig) had erg moeite met een volte te lopen.
en al helemaal in galop.
ik heb er echt keihard in gevochten en samen zijn we na een tijd er ook gekomen!
en had ik ook erg vaak dat ze terug viel in een keiharde draf.
is niet erg maar probeer zo snel mogelijk weer aan te galopere.
succes en hoop dat t je gaat lukken!
en weet niet of je iemand zoals een instructrice erbij kan halen? want die hebben soms ook erg goede tips!
succes

LiVetime schreef:Als je zorgt dat je op een rustige manier kunt draven + daarbij je paard leert om zn gewicht meer om zn achterhand te verplaatsen, dan zal het galopperen ook makkelijker gaan
En dat is lastig hoor, want het bekken van dravers zit anders inelkaar dan die van bv KWPN'ers en hebben daardoor meer moeite om hun bekken te kantelen, maar het kán wel!
Neem de tijd, doe t rustig aan en beloon veel
Mijn draver is erg onzeker van zichzelf. Misschien is dat ook wel een beetje dravers eigen, dat weet ik niet. Maar hij raakt onzeker als hij moet galopperen en dan raakt hij de controle kwijt over zn benen. Zou m kleine stukjes laten galopperen als je erop zit. Een paar galopsprongen en vervolgens weer terug nemen en uitgebreid belonen.
Kleine voltes zou ik absoluut niet doen hoor. Dat heeft de fysio die ik nu al een half jaar bij hem heb ook afgeraden. Ook vanwege zijn bekkenstand.
Mijn paard is compleet in de prak gereden door de vorige eigenaren (weet ik hoeveel die er gehad heeft) en zijn nu al vanaf begin dit jaar bezig om hem weer goed te krijgen, wat nog een hele lange weg is.
natascha44 schreef:Kijk dat is je voordeel!! hij heeft niet gekoerst!!
Ik heb met mijn paard ook erg veel grondwerk gedaan met veel stemhulpen, zodra ik dan ging rijden dan deed ik dat met been en stemhulpen..zo heb ik haar aan het galoperen gekregen en als ik haar nu wil laten doorgaloperen dan gebruik ik daar dus ook mijn stem bij (kom op!, 1, 2, 3) zoiets zeg maar..en dan veel belonen..
In het begin heb ik echt erg overdreven mijn stem gebruikt, naar gelang het beter ging kon ik dat verminderen..
Het is nog niet goed maar we gaan vooruit..
natascha44 schreef:Het tempo vind ik in eerste instantie niet eens zo belangrijk, áls ze maar galoppeerd, dan kan je van daaruit weer verder werken..
Kost veel tijd en kleine beetjes vooruitgang maar elke vooruitgang is er 1!!
nannyrana7 schreef:heb mijn draver nu sinds 14 februari .
heb haar eerst een tijdje op proef gehad en toen van de zomer besloten om haar toch te kopen want kon haar niet meer missen ze is nu 7 en heeft tot januari op de baan gelopen en er was dan ook nog niet op gereden dat ze kwam ben erg rustig begonnen want had zo iets als je gaatr dwingen werkt dat ook niet.
ben begonnen met buiten rijden omdat ze het in de bak echt te moeilijk vond en hoe meer ik wou hoe minder er lukte.
als ik in mijn hoofd had om niet te gaan galoperen dan deed ze het wel en als ik had kan nu wel weer even een stukje galoperen dan ging ik heel hard in draf.
heb toen twee keer de osteopaat er bij gehad en na de tweede keer gaat het nu veel beter want ze zat helemaal vast in haar rug en bekken.
en ja dan spring je ook niet zo makkelijk aan denk. dus misschien moeten ze haar eens nakijken of dat ze vast zit en misschien heeft het ook een gunstig effect op het atactisch lopen wat ze doet lijkt me echt wel de moeite waard om
maar ja dat lig er natuurlijk wel aan of je er geld aan uit wil geven
sterkte ermee
nanny
EsmayEsmay schreef:Bedankt voor je reactie!
Jaa dat lijkt mij ook het beste om op hele lange stukken goed door te galopperen, alleen daarvan is wel weer het nadeel dat hij atactisch is. Als iets niet lukt wordt ie snel paniekerig en gestrest waardoor die nog wel is wil struikelen omdat hij zo druk doet in de galop zeg maar.
Maar ik denk dat het dan toch hard doorwerken wordt en het uiteindelijk moet lukken!