Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jury schreef:Voltes zou ik niet doen.
Je vraagt om niet aan te galopperen, dit wil ze dan toch gaan doen en om dat te voorkomen breng je haar uit balans op een volte waardoor ze misschien wel niet kan gaan galopperen maar nog meer stres krijgt.
Wat dan wel doen?
Vraag eens of je als tweede ruiter voorop mag doordat de eerste ruiter de binnenhoefslag pakt, jij deze inhaalt en dan aangalloppeert. Zet haar dan ook tijdens het galopperen eens stil of ga even stappen om daarna weer aan te galopperen.
Probeer dus met afwisseling je paard gehoorzamer te maken.
Miepie1980 schreef:Maar als je apart moet galopperen zit je toch nooit in de knoei met iemand voor je.
Wat moet de rest doen als jullie moeten galopperen?
Ik zou geen kleine voltes gaan rijden. Maar je kunt wel telkens als je achter iemand komt afwenden en een grote volte rijden of de rijbak oversteken.
Wat zegt je lesgever er van wat je moet doen. Als het goed is kent zij de pony het beste en weet ze ook een oplossing.
Hoe lang rijdt je al? Is galopperen voor jou ook nog soms lastig of niet?

Moon schreef:Ik word zo moe van het gemiep op bokt dat het altijd maar aan de ruiter of amazone ligt.
Het verhaal wat hier beschreven word lijkt op het verhaal van een typische voorgeprogrammeerde manegepony.
Hier kan het ruitertje weinig tegen in brengen. Het enige wat ze kan doen, is les op les consequent wezen.
Maar dan moet de pony dezelfde behandeling ook in de andere lessen krijgen.