Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
x_Quinta_x schreef:Misschien eventjes met de pessoa longeren naast je trainingen. Ik zou zeggen op de laagste en de tweede laagste stand. Deze stand dient wel alleen voor in stap en draf, maar zo versterkt hij ook de achterhand.
Verder kun je misschien proberen om hem in galop laag en rond te laten galoperen. Hij moet de hand volgen en daarmee wordt hij misschien wel wat ruimer.
bulck schreef:x_Quinta_x schreef:Misschien eventjes met de pessoa longeren naast je trainingen. Ik zou zeggen op de laagste en de tweede laagste stand. Deze stand dient wel alleen voor in stap en draf, maar zo versterkt hij ook de achterhand.
Verder kun je misschien proberen om hem in galop laag en rond te laten galoperen. Hij moet de hand volgen en daarmee wordt hij misschien wel wat ruimer.
Dat laatste is zo gevaarlijk e, want dan leg je dus weer de focus vanvoor, terwijl het probleem achter zit. Dus laat dat dier eens gewoon goed galopperen, want veel mensen houden hun dieren in. Eerst heb je sprong nodig en activiteit vanuit de achterhand, dan pas kan je aan iets anders beginnen denken.
Pessoa is idd wel een goede oplossing en training
Simone_Z schreef:Mijn instructeur vind dat zijn achterhand wat gespierder moet.
Hij heeft volgens hem moeite om een goede sprong te maken omdat zijn achterhand nog niet genoeg kracht heeft.
Dit klopt ook wel, als we hem losgooien zie je soms wel dat hij voor in galop zit en achter op een gegeven moment die sprong niet meer kan maken.
Verder oefenen, oefenen en oefenen. Veel variatie in het werk stoppen.
Simone_Z schreef:Cavaletti, Sprongetjes maken, voltes openen en sluiten, sla om, buitenrijden en dan inderdaad verschillende ondegronden, maar ook heuveltjes op en af. Longeren etc