Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Knap hoor... Soxje schreef:Misschien kun je mijn vraag lezen aan het begin van dit topic? Ik vroeg wie er ervaring had met een Thiedeman, jij dus blijkbaar niet. Graag alleen relevante antwoorden
Hij staat weer aan de hulpen, het is net alsof hij het ook prettiger vind en het rijden weer leuk vind.
. Ik geloof dat die western bitjes ook nogal scherp zijn trouwens. Tamelijk dun en met scharen (hefboom). Ik zie wel eens een westernfilm waarbij het grootste deel van de paarden met opengesperde monden lopen, vreselijk. Zo hoor je toch helemaal niet op zijn "westerns" te rijden. Maar ik dwaal van dit topic af... Ik vind een Thiedeman dus ook niet scherp, het bit dat ik heb gekocht heeft een dikke rubberen stang, en ènkele ringen dus weinig hefboomwerking. Wel ìets natuurlijk. Net als Sibold's IJslander vindt Sox gebroken trensen ook niks heb ik het idee. Ik rijd trouwens ook nooit in constante aanleuning, moet je in de bossen ook niet doen vind ik persoonlijk, dáár rijd je voor ontspanning voor paard en ruiter. Ik heb het boek "Het paard, het bit en de ruiter" dat Supertje aanraadde bij de bibliotheek gereserveerd. Ben heel erg benieuwd! sanne222 schreef:En waneer deze rassen (tinker, fjord, haf) ook in het tuig staan (voor de wagen) worden ze voor de veiligheid gereden met liverpool stang, dan is het erg moeilijk om onder het zadel met gewoon trensje te rijden!![]()
), één van die paarden loopt ook een Z-parcours op een enkelgebroken trens...