paard schrikt telkens van ander paard en doet heel raar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stefanievdb

paard schrikt telkens van ander paard en doet heel raar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 17:45

hey,

ik heb een probleem met mijn paard waar ik totaal geen antwoord op weet. Toen ik mijn paard kocht was er niets aan de hand, maar opeens begon ze vorige winter telkens raar te doen tijdens het rijden. Als ik aan het rijden ben met nog maar 1 iemand of meerdere mensen in de piste, gaat ze steeds echt vreselijk wegspringen en de andere kant oprennen wanneer ze het andere paard ziet. Ik weet echt niet meer wat doen, want op wedstrijd is het zeker zo verevelend. Ik kan niet meer normaal rijden of niets. Het vervelende is ook: doet ze het voor expres of heeft ze bang en hoe moet ik dan reageren? Wil a.u.b iemand me helpen, want zo kan het echt niet verder.

groetjes

Don_Zhivago

Re: paard schrikt telkens van ander paard en doet heel raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:55

dat is indd een lastig probleem..

lastig.. is er misschien iets met haar gebeurd met andere paarden?

Paard van een kennis deed dit ook, maar die heeft op de wei een frontale botsing gehad met een ander paard (koppen tegen elkaar)

zo niet, zluit eerst AL het medische uit, het kan zijn dat ze indd gewoon bang geworden is, maar dat doet ze niet zomaar, het kan ook zijn dat bijvoorbeeld het zicht van haar ogen achteruit is gegaan en dat ze daardoor schrikt...

stefanievdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 19:00

Don_Zhivago schreef:
dat is indd een lastig probleem..

lastig.. is er misschien iets met haar gebeurd met andere paarden?

Paard van een kennis deed dit ook, maar die heeft op de wei een frontale botsing gehad met een ander paard (koppen tegen elkaar)

zo niet, zluit eerst AL het medische uit, het kan zijn dat ze indd gewoon bang geworden is, maar dat doet ze niet zomaar, het kan ook zijn dat bijvoorbeeld het zicht van haar ogen achteruit is gegaan en dat ze daardoor schrikt...

ja bedankt

Ik denk dat het idd ook iets met een botsing heeft te maken, want ze had een stukje van haar tand had ik gezien. Wat heeft je vriendin dan verder gedaan?

Don_Zhivago

Re: paard schrikt telkens van ander paard en doet heel raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:06

niks.. dat paard is nog steeds als de dood voor tegemoet komende paarden..

laat toch voor de zekerheid dr ogen eens nakijken, misschien was de klap erg hard en heeft ze schade opgelopen (gebroken tand, was dus een aardige botsing)

als dat goed is kan je aan de slag met 1 iemand anders in de bak..

en dan voorlopig alleen op elkaar afstappen.. is je paard lief voor andere?? anders kan je dr misschien elk rondje laten snuffelen zodat ze leert dat het niet eng hoeft te zijn...

Maar je paard heeft een trauma opgelopen en dat duurt wel ff voordat dat over is.. ze moet weer vertrouwen krijgen in tegemoet komende paarden..

1 tip... probeer het niet te overhaasten/puchen want dan wordt het alleen maar erger..

geef haar de tijd en wacht desnoods even een tijdje met starten..

succes