vervelend met andere paarden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loveRoes

vervelend met andere paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 14:05

hai,
ik heb sinds een tijdje een nieuwe verzorgpony.
ze kan nog niet echt lekker buiten rijden, had het een keer geprobeert met 2 andere paarden maar toen ging ze bokken en rennen.
De volgende ging ik alleen uitstappen en toen was ze wel onrustig maar geen bok gegeven en kon haar prima inhouden.
Gister reed ik met een andere meisje in de bak, telkens als dat andere meisje haar paard een tik gaf begon mijn pony te bokken.
Dat deed ze ook als dat andere meisje door een plas galoppeerde. Ook wilde ze telkens heel hard als dat andere meisje snel ging.
Volgens mij leert ze wel rustig te zijn met andere paarden naarmate ik dit vaker doe, maar mijn vraag is vooral hoe het zou kunnen komen dat ze zo doet met andere paarden?

LecyTinker

Re: vervelend met andere paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:07

1 probleem kan zijn dat ze gewoon niet genoeg geconcentreerd aan het werk is en dus reageerd op elk klein dingetje dat rond haar gebeurd.

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 14:16

jha dat dacht ik ook, maar op andere dingen/mensen reageert ze nauwelijks..

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:57

Weet je iets over het verleden van deze pony?
Over hoe ze behandelt is?
Staat de pony alleen of met meerdere?
Kans dat de pony erg dominant is naar andere pony's/paarden. Als die andere wat anders doen dan zij, kan ze protest geven dat ze het er niet mee eens is. probeer in dat geval haar volle aandacht te vragen met een wending of achterwaarts, iets waar bij ze haar hoofd moet gebruiken.

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 14:02

heb gisteren weer met haar gereden, en ze was idd snel afgeleid, heb haar hard aan t werk gezet en telkens als ze iets anders interessanter vond een kleine volte gemaakt, dat hielp wel. jha ze is wel dominant, tenminste zij is altijd de gene die aan het hinniken is naar de andere paarden enzo. ze staat met een paar andere paarden op stal, waar ze wel gewoon lief tegen is:)