ik heb een probleem met mijn 18 jarige kwpn tuiger. Als ik met jerez ergens naar toe rij gaat het de heenweg altijd erg goed. Dan kan ik ze makkelijk houden enzo, en dan stapt ze ook gewoon. Maar als we richting huis gaan, word ze ineens helemaal gek! Als we dan gaan draven gaat ze meteen in de galop, en stappen kan dan ook niet meer. Alleen maar huppelen. Verschrikkelijk ieritand. Als ik dan terug rij dan houd ik de teugels strak zodat ze wel moet stappen, maar dan gaan ze steeds meer zweten. Af en toe ga ik er ook naast lopen, maar dan doet ze het net zo.
Als ik van de les bij de ponyclub afkom dan kan ze ook alleen maar hard terug. En hoeveel ze in de les ook doet, ze kan alleen maar snel terug. En als ik bijvoorbeel een buitenrit ga maken met een groep vriendinnen, dan gaat ze als we richting huis gaan ook hyper doen, dus ook als er gewoon rustige paarden bij zijn. Mijn vriendinnen beginnen dan altijd te zeuren van hou je paard eens in bedwang, maar ze weten dan niet hoe sterk ze dan is, daar hebben ze geen benul van..
Jerez is dus 18 jaar, maar heeft energie van een paard van 5.
Naja, ik hoop dat er iemand een oplossing heeft,
groetjes leah