ik zit met een probleem
Ik heb mijn pony nu 2 jaar, en toen ik haar kreeg had ze L bij de paarden gelopen. Omdat ze nog een E pony is, ben ik met haar bij de pony's gaan starten. In het begin had ik op springgebied weinig ervaring en heeft ze me veel geleerd. Toen ik haar een half jaar had ben ik met haar op wedstrijden gaan springen. In het begin ging het nog wel, maar het ging steeds verder bergafwaarts. Ze werd té voorzichtig en stopte al voor een doodnormaal steiltje. Maar het kon ook zo zijn, dat ik de ene week uitgebeld werd, en de andere week was ik 1e of in ieder geval rond.Ik ben zelf op springwedstrijden heel zenuwachtig, met dressuur heb ik niks geen last. Van de zenuwen ben ik spierwit, en gewoon slap met bewegingen. Natuurlijk heeft dat ook invloed op mijn pony, maar zou het dan alleen aan mij liggen? Thuis gaat het sinds een week of 6 weer de goeie kant op, maar ik ben bang dat ze nu weer gaat stoppen op wedstrijden.
Mijn vraag is dus, is er iemand die op dit gebied mij kan helpen met bruikbare tips/sites of ervaringen kan delen dan hoor ik het graag!
Volgens mij door vergeten goed adem te halen door de spanning.