Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Judith_M schreef:Heeft hij een enkelgebroken bit in gehad? Dan kan het ook zijn dat elke keer als jij de teugels aannam, hij de punt waar het bit gebroken is steeds in zijn gehemelte voelde prikken.
maaikemuis schreef:Misschien niet wat je wilt horen, maar is dit werkelijk wat je wilt? Je eerste eigen paardje en je begint al met een (mogelijk) rijtechnisch probleem. Daarnaast kan het probleem op vele vlakken zijn oorzaak hebben. Het kan een rijtechnisch probleem zijn; ben jij handig genoeg om dit op te lossen en daarnaast, als dit paard dit al 5 jaar lang zo doet, KUN je het nog wel oplossen. Het kan een lichamelijk probleem zijn; ben je bereidt om voor dit paard direct al rekeningen bij de DA te gaan opbouwen.
Er zijn vele leuke paarden in de wereld, ook zonder directe problemen.
Citaat:Hij gaf gelijk na en de 'druk' op zijn mond was weg. Ideaal dacht ik zelf, alleen hij niet. Hij gooide steeds zijn hoofd omhoog. Ondanks dat hij dit ook deed met losse teugel. Elke x keer als hij zijn hoofd omhoog gooide vroeg ik hem weer zachtjes en hij gaf weer na. Zo ging het eigenlijk constant door. Als hij nagefelijk liep, liep hij zo lekker. Alleen daarna kwam dat hoofdje weer omhoog.
hyppolyte schreef:Citaat:Hij gaf gelijk na en de 'druk' op zijn mond was weg. Ideaal dacht ik zelf, alleen hij niet. Hij gooide steeds zijn hoofd omhoog. Ondanks dat hij dit ook deed met losse teugel. Elke x keer als hij zijn hoofd omhoog gooide vroeg ik hem weer zachtjes en hij gaf weer na. Zo ging het eigenlijk constant door. Als hij nagefelijk liep, liep hij zo lekker. Alleen daarna kwam dat hoofdje weer omhoog.
Ben ik nou de enige die hier vraagtekens bij zet? Nageeflijkheid heb je niet voor elkaar door de teugels aan te nemen, dan trek je hem namelijk gewoon naar beneden. Als ie zo loopt te schudden is ie dus niet eens in de buurt van nageeflijkheid, hij loopt alleen met zijn hoofd laag omdat jij de teugels aannneemt. Dus dit moet je oplossen door hem niet zo aan zijn hoofd te zitten, maar door hem lekker ontspannen te rijden.
Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dit een geschikte pony voor jou is, als je met enkel proefrijden hier al mee komt te zitten, dan zou ik echt naar een andere leuke pony gaan zoeken.
.