Onregelmatig en Galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

illie_1990

Onregelmatig en Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 18:29

Ik heb mijn paard nu 1,5 jaar.
Ik ben sinds een half jaar wedstrijden met hem aan het rijden, hiervoor heb ik dit al (8,5 jaar) bij de ponys gedaan.
Wanneer we nu op wedstrijden zijn wil het gewoon niet met hem lukken. Hij gaat dan heel onregelmatig lopen.
Ik dacht zelf dat het aan mij lag. Gewoon de teugels te strak houden zodat hij teugelkreupel werd. Tijdje geleden heb ik hem expres
met extra lange teugels gereden zodat ik hem ook meer los liet, maar nu liep hij ook weer gek..

Ik heb de afgelopen tijd vanalles over hem nagezocht. Het is nl een draver. Dit wist ik al er is me alleen altijd vertelt dat hij nooit koersen heeft gelopen. Nu blijkt dat dit wel het geval is.
Ook zijn galop is daardoor afgeleerd. Wanneer hij nu moet galloperen lijkt het alsof hij in een soort telgang loopt (zegt de jury).
Hoe kan ik zijn galop er weer goed opkrijgen? Heeft iemand hier tips voor?

Momenteel ben ik gestopt met de priveles. Hier heb ik 10 jaar gereden en nu zat ik op het punt dat ik daar niks meer kon leren.
Natuurlijk is het belangrijkste om een goede nieuwe instructeur te vinden, maar tot die tijd wil ik zelf ook met hem aan de slag blijven.
Dus aan tips zoals een nieuwe instructeur zoeken heb ik niets..

Hopenlijk kunnen jullie mij helpen!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:35

Hmm. Loopt hij aan de longeerlijn ook onregelmatig? Anders moet hij toch nagekeken worden!

En wat de galop betreft, begin eventjes helemaal overnieuw. Dus aan de longeerlijn (op stemhulp). Gaat dat goed, zoek een pad waar je zo lang mogelijk rechtuit kunt galopperen, bijv. in het bos. Op gegeven moment wordt de galop sterker en kun je ook in bijv. de rijbak oefenen. Succes! :)

miga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:22

hoi ,ik zag dit berichtje van jou.(ik heb ook een nakomeling van Herbie W)
Yannes is nu 4 jaar en 1,5 jaar onder het zadel en ja hoor Yannes kan tolten,dus misschien heeft jouw paardje(misschien niet leuk voor jou,als je wilt verder wilt met dressuur)hier ook wel aanleg voor.En rommelt hij dus ook wel eens met zijn gangen.(doet Yannes nl ook welleens)Ik laat hem idd met de overgang naar draf voor iets losser zodat hij ook makelijker aan kan draven.Yannes daarintegen kan de linkergalop geweldig goed.Recht zijn we nog aan het werken maar gaat al wel steeds beter.Niet iedereen heeft "begrip"voor het dresuren met een draver.Zoek iemand die bij je past en bij je paardje(vooral bij je paardje).Succes en we houden contact.(als je wilt?!)

maikebeauty

Re: Onregelmatig en Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:25

tja, misschien moet je het aan iemand vragen die er veel van weet?

illie_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 22:51

Ambrasoft schreef:
Hmm. Loopt hij aan de longeerlijn ook onregelmatig? Anders moet hij toch nagekeken worden!

En wat de galop betreft, begin eventjes helemaal overnieuw. Dus aan de longeerlijn (op stemhulp). Gaat dat goed, zoek een pad waar je zo lang mogelijk rechtuit kunt galopperen, bijv. in het bos. Op gegeven moment wordt de galop sterker en kun je ook in bijv. de rijbak oefenen. Succes! :)

thanks voor je tips...
nee met longeren loopt ie goed....
ja overnieuw beginnen met de galop kreeg ik ook al als tip..
maarjah hoe ga ik dat goed doen zeg maar?
Heb je daar nog tips voor?

illie_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 22:52

miga schreef:
hoi ,ik zag dit berichtje van jou.(ik heb ook een nakomeling van Herbie W)
Yannes is nu 4 jaar en 1,5 jaar onder het zadel en ja hoor Yannes kan tolten,dus misschien heeft jouw paardje(misschien niet leuk voor jou,als je wilt verder wilt met dressuur)hier ook wel aanleg voor.En rommelt hij dus ook wel eens met zijn gangen.(doet Yannes nl ook welleens)Ik laat hem idd met de overgang naar draf voor iets losser zodat hij ook makelijker aan kan draven.Yannes daarintegen kan de linkergalop geweldig goed.Recht zijn we nog aan het werken maar gaat al wel steeds beter.Niet iedereen heeft "begrip"voor het dresuren met een draver.Zoek iemand die bij je past en bij je paardje(vooral bij je paardje).Succes en we houden contact.(als je wilt?!)

jah we houden contact hoor;)
kheb al gereageerd in het andere topic.. moet je daar maar ff kijken en antwoorden op me vragen haha!