Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

petitparis schreef:@midgie: sommige paarden kunnen zich wel aanstellen. bv mijn paard kijkt zelden van iets op,is een droom om mee te nemen op wedstrijd en op wandeling. In onze binnenbak wordt momenteel gewerkt en er lag enkele weken terug een hoopje zaagsel. Hier zijn we op elke hand 2x doorgewandeld als opwarming, geen enkele keer heeft ze meer gereageerd dan eventjes geblazen en is er telkens netjes doorgestapt, wanneer ik aandraafde sprong ze 2m op voorhand al weg en wilde niet meer door de zaagsel plek. Na 1x goed benen erin en een schreeuw van mij liep ze er weer netjes door en heeft voor de rest zelfs niet meer opgespannen of niks. in mijn ogen is dit dan toch een beetje aanstellen in de hoop niet te moeten werken.
juval schreef:Het is een bak waar ze al jaren in loopt, die steeds het zelfde is (behalve de moestuin dus, die verandert nog wel eens). .
poes schreef:Nou de laatste methode die bijzonder goed werkte: paard flink doorstellen (neus aan je voet ongeveer, wél contact licht houden!!), activeren en rijden maar. Paard liet de hals vallen, werd super los, en vergat dat er iets eng was simpelweg omdat ze toch niet kon kijken.
Paar dagen zo erlangs en dan is het weer over.