Ik zit met een probleem denk ik.
Ik heb een 16 jarige vosmerrie en ze is inmiddels ruim een jaar weer bij me. Ik heb haar eerder gehad( 4 jaar), maar wegens verhuizing moest ik haar verkopen, toen kwam ze bij iemand die paarden doorreed en verkocht ( ze was toen al moeilijk geval), de eerste 3 mnd heeft ze van 4 eigenaren ( d8 ik) gewisseld en toen kwam ze bij een meisje die haar 2 jaar heeft gehouden. Daar raakte ik mee bevriend want toevallig stond ze in de buurt waar ik naar toe verhuisd
. Maar goed nu heb ik haar terug. En heb ik ( denk ik ) bijna alles gedaan wat ik voor haar kan doen.
Osteopaten aantal keer, die zegt dat eigenlijk alles nu ok is, nieuw zadel aangepast op haar. heb lessen rechtrichten gedaan, Ging tijdje ietsje beter maar niet echt veel vooruitgang. En vond de manier niet echt mijn ding.
Het probleem is dat ze niet wil ontspannen in met rijden ja soms enkele meters en dan schrik plotseling ( van de domste dingen)
achter in de rijbak staan balen met kuil zit een 'enge' hoek. Ik heb soms dagen dat ik acherin een klein hoekje op volte rij
En dat ze nog eens superactief is.
Als ik haar rijd probeer ik haar zoveel mogelijk over haar rug te laten lopen dus lang en laag. Ze treed ook vaak niet genoeg onder. Met dat ze staart zweept ( doet ze al jaren) osteopate verklaring het is er gewoon in gaan zitten, want blokkades etc zitten er niet meer.
Ze houdt sinds kort links erg vast. Ik laat zelf links los en hou me meer bezig met rechts dan vaak verdeeld ze druk wel. Ik rijd ook vaak 8jes. Maar ik kan dus niet door die enge hoek.
Ik heb ook al eens gevraagd aan mensen of ik soms te lomp ben aangezien mijn paard erg gevoelig is, of dat ik onrustig zit maar dat is het niet. En heb zelf ook menig paard doorgereden dus echt slecht rijden kan ik dan toch ook niet???
Binnenkort ga ik wel lessen. Moet nog ingepland worden.
Ik heb wel zomaar een vermoeden dat dit paard vroeger( voordat ze de 1e keer bij mij was) onfair behandeld is, als ik zweep of sporen erbij pak dan kan ik beter stoppen.
Nou ben benieuwd naar jullie reacties, ik word en nl zelf een beetje wanhopig van.
Ik zou zo graag wedstrijdjes willen doen en gewoon fijn kunnen rijden. Ga me aub niet vertellen dat ik haar moet verkopen omdat het niks word ( dat heb ik vaker gehoord ) en heb er niet voor niks terug genomen ( zit een verhaal achter).
Tips trucs vragen etc mag allemaal
als je me maar kan helpen
( of misschien vind je leuk een moeilijk paard te rijden of ons gewoon samen te helpen) gr marielle