Paard hangt vast op links en lost niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Paard hangt vast op links en lost niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 12:59

Hoi,

ik stel deze vraag even voor m'n beste vriendin.

Haar paard is een 16-jarige ruin die eigelijk altijd al het volgende heeft gehad:

Hoe ontspannen je ook rijdt, eerst loopt hij de sterren van de hemel, en als hij het gedacht heeft, zet hij vast op links en houd dan zijn kaak vast en lost niet. Het is absoluut niet dat hij strak gereden wordt, zelfs als hij zo goed als losse teugel heeft gaat hij vechten tegen het lichte contact dat gehouden wordt. Het is dus ook niet heel de les, maar elke dag dat ze rijdt is het van dat. Behalve als ze haar privéles heeft...

Ik heb haar en haar vriend (heeft ook met het paard gereden)gevraagd waar ze voelen dat het vastzit en beide zeggen ze bij de aanzet van de nek achter de oren. Het bit neemt hij niet vast. De tanden zijn dit jaar nagekeken en daar mankeert niets.

Ze heeft het paard nu 6 jaar en hij heeft het altijd al gehad. Het paard is ooit opgekocht door een manege, daar had hij het al, dus niemand weet waar hij het opgelopen heeft. Ze is nu zeker al de 5de eigenaar dus ze weet heel zijn verleden niet.

Ze heeft het al eens aan haar lesgever gevraagd en zij zegt dat het niets lichamelijks kan zijn, maar dat het ook niet aan de training ligt, dat het een vervelend slecht aangeleerd iets is.

Ik ben trouwens wél overtuigd dat het zeker iets lichamelijks kan zijn...

Misschien heeft nog iemand hier ervaring mee?
Laatst bijgewerkt door Mi_Amore op 03-12-09 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Re: Paard hangt vast op links en lost niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:00

Het kan ook vanuit de rug/hals komen. Dat hij daar na een tijdje rijden problemen mee krijgt.

charlotte1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:52

Misschien een idee om er eens een osteopaat erbij te halen? Heeft bij mijn paardje heel goed geholpen.

sam_lub

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:56

ja inderdaad of een kraker kan ook vaak een heel eind helpen

charlotte1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:57