Paard tijdens rijden altijd zuur tegen andere paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ostacey

Paard tijdens rijden altijd zuur tegen andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 18:32

Ik heb een probleem, niet dat het erg lastig is maar het is wel vervelend. Ik heb een 11 jarige merrie, en heb haar 9 jaar.
Ik sta op een kleinschalige pensionstal, en rijd dus vaak alleen in de bak. Als er dan is iemand bij rijd, kijkt mijn paard altijd lelijk als dat paard dichtbij haar in de buurt is (niet eens is naast haar, maar zo'n 5 meter er vandaan). Ze heeft echt haar oren plat in dr nek, en soms heeft ze een neiging om te trappen. Dit doet ze bij elk paard, zelfs bij haar weidegenoten.
Ze heeft in de wei ook een dominatieprobleem, toch staat er een paard boven haar, maar zelfs daar doet ze zo boos tegen. Het maakt niet uit of ik in de bak rijd, of ik op buitenrit bent, ze doet het altijd. De enige keer wanneer ze het niet doet is op wedstrijd.
Zou het angst zijn of een dominantieprobleem?
Misschien hebben jullie tips:)?

Groetjes Stacey

lailapri

Re: Paard tijdens rijden altijd zuur tegen andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 18:53

Zou het niet door een trauma kunnen komen? Dus vroeger bij paarden gestaan die altijd zuur waren waar je zuur moest zijn om erbij te horen? of ergens in haar lijf een probleem waardoor ze naar alle andere wantrouwend is geworden? Je zou eens info kunnen opzoeken over bach remedies, die kunnen erg veel doen, maar niet als pijn de oorzaak is. Dat kan heel divers zijn, van gebit tot maagzweren om het zo maar te zeggen.

Ik heb een die ook heel dominant is, maar dit weer van een ander geleerd heeft. In de groep gaat het nu super maar met rijden valt ze andere aan, daarom rijden we dus niet want dit doet ze alleen op de dagen dat ze lichamelijk ook niet fit is, het zit haar dus echt dwars.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:00

Denk eerder aan angst.

Mijn paard kan ook wel een beetje zuur doen naar mede bakgebruikers, maar als ze goed aan het werk is dan heb ik er iig geen last meer van. Bij haar is het angst en rij bijna ook altijd alleen, dus heb er eigelijk al helemaal geen last van :+ .

Ostacey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 19:00

Ze is recentelijk nagekeken door een fysio/osteopaat, en ze was helemaal oké. :) Ik denk niet dat ze lichamelijk niet goed is, want dat laat ze altijd duidelijk merken.

Nu je het zegt over een trauma, ze heeft wel heel lang bij haar moeder gestaan ( ze is tussendoor wel afgespeent). Haar moeder deed altijd haar bijten en wegjagen van haar nieuwe veulens. Heb jezelf ervaring met bach remedies?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:07

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:08

er zijn nu gewoon pony's die samen met haar kunnen lezen en schrijven, hoewel ze normaal 1 ander had gekozen en die met haar leven verdedigd zelfs tot andere er gewond door raakte en ik zwepen op haar kapot heb geslagen om haar te doen stoppen.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:15

mijn paard is heeft ook de oren in de nek als er een nader paard in de buurt komt dus volg dit even .