Nou ik vraag met mijn buitenhand en met me binnenbeen Als hij niet reageerd beweeg ik een beetje met me binnenteugel om hem naar binnen te laten kijken.
capopjekop
Geplaatst: 02-12-09 17:51
Is je pony wel actief genoeg van achter? Als hij gaat hangen zou ik hem voorwaarts rijden tot hij niet meer hangt en dan rustig het tempo weer opvangen.
Hoe zit je zelf op je pony, heb je misschien een recente foto. Vaak wil een wat beter houding een combinatie een stuk verder helpen, zonder dat er mega aan het paard wordt gewerkt (wat dan al snel met grotere hulpen als nodig gebeurd).
Tegen hangen helpt het ook vaak om veel overgangen en tempo wisselingen te rijden. Paard moet dan meer op zijn eigen benen gaan lopen en zal ook van achteren actiever worden. Hij kan dan niet meer hangen omdat hij dan niet in evenwicht kan blijven. Let er ook op dat je niet in de verleiding komt om zelf tegen te gaan hangen. als je zelf een constante tegendruk geeft is het makkelijk voor je paard om te hangen. Varieer dus ook de druk op de mond van je paard. Variatie is de sleutel
Zeker niet tegen hangen, goed aan het been krijgen en voorwaarts rijden en niet druk blijven geven maar ook ontspannen.
Wiannaber
Geplaatst: 03-12-09 12:53
Inderdaad zoals ascannenburg zegt. Veel overgangen rijden en vooral zorgen dat er niets is waar hij op kan hangen. Dus geen constante tegendruk. Succes!
Marlenepony
Geplaatst: 03-12-09 21:48
Ik denk dat dit komt door dat je waarschijnlijk van achteren niet goed bij rijd waardoor hij begint te hangen op de voorhand