Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nexus schreef:Misschien een suffe gedachte (en vast al geprobeerd... ):
Maar helpt het misschien om de dag na een wedstrijd ipv te rijden te longeren?
Heb ook een kijkerig en gespannen paard op wedstrijd, maar die is (daardoor) de dag na wedstrijd eigenlijk altijd moe
. chrisje_83 schreef:Je geeft dus zelf het antwoord al.... Je gaat zelf verder met de spanning die je opgebouwd hebt. Probeer dus voor jezelf eens wat anders te doen. Ga dus inderdaad longeren of op buitenrit. Zorg dat er geen spanning op zit. De dagen erna gewoon alleen basiswerk doen, zonder spanning en frustratie.

il0nkii schreef:Ik heb precies zo'n paard!
Heb hem nu bijna een jaar en ben nog steeds geen wedstrijden gestart
Maar dat had ik kunnen weten toen ik hem kocht.
Maar hij is ook gigantisch loperig en af en toe echt moeilijk rustig te krijgen in z'n hoofdje.
Ik heb hem een poos terug alleen maar op ontspanning gereden en niets gevraagd van hem om hem rustig te krijgen. Dit heb ik 2 weken ofzo gedaan.
Ik deed dat door mijn handen redelijk hoog te houden en naast elkaar. Zodra hij ging rennen bracht ik mijn handen omhoog en maakte ik me zo zwaar mogelijk. Als hij terug kwam ontspande ik weer en bracht ik mijn handen weer naar beneden. Dit had hij gauw door. Ik reed alleen maar rond en maakte overgangen. Maar hierdoor kreeg ik wel meer controle over zijn tempo en als het nu niet goed gaat kan ik altijd weer even terug naar 'de basis' met hem om hem weer rustig te krijgen.
Maargoed het blijft ook een deel karakter bij hem, dus als die echt druk is dan blijft dat ook zo maar dan heb ik iniedergeval iets om het tempo onder controle te krijgen.