De hulpen voor het wijken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rii1993

De hulpen voor het wijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 21:47

Heey,

ik rij elke zondag op een arabiertje en zij heeft M2 gelopen. Ze kan ook heel goed wijken.
Als ik het probeer, dan neemt ze haar achterhand niet mee dus gaat ze eigenlijk alleen opzij!?
Wat zijn de goede hulpen voor het wijken?

Groeten,

tamary

Re: De hulpen voor het wijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:49

Alleen opzij en dus niet naar voren kan alleen als de achterhand juist wel mee opzij gaat, ander zou de beweging meer naar voren dan opzij zijn.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 08:45

Misschien een paar lesjes nemen en zelf ook leren hoe het moet, of aan de eigenaar vragen waar de knopjes zitten en hoe het werk.

rii1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 16:57

nou het probleem is dat het paard verkocht is aan een ander iemand en daar verzorg ik hem voor. De eigenaar die haar beleerd heeft, is haar eigenaar niet meer.
lesjes wil ik ook wel proberen. maar dat kan eigenlijk alleen in de vakanties omdat ik verder geen tijd heb :(

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:59

kerst is op komst dus dan kan je les nemen. Want het is zo eenvoudig niet om vanachter een pc te zeggen wat je moet doen EN te weten wat jij fout doet en hoe je pony reageert. Met wat ik tot hiertoe lees, denk ik dat je te weinig met je buitenteugel begrenst. maar kan ook aan iets anders liggen dat je pony over z'n schouder wegloopt.

JM_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:10

Het kan ook nog zijn dat je je binnenbeen niet ver genoeg naar achteren legt en dat hij daardoor zijn achterhand niet meeneemt. ;)

rii1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 17:39

ik denk dat ik inderdaad te veel stelling heb. als ik mijn zweep bij de achterhand hou, reageert ze ook niet. alsof ze op een één of andere manier haar achterhand niet mee kan nemen omdat er iets in de weg loopt.

maar ik had laats juist dat ik naar links wilde wijken. en toen ging ze naar rechts! (wel wijkend) dus ik doe iets fout.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:40

Ik denk dat de enige manier om dit goed te leren, les is. Ik snap dat je geen tijd hebt, maar misschien lukt 1x in de maand wel? Zelf maar wat doen lijkt me geen goed idee en zo via Bokt is het vrij moeilijk om je te helpen :)