Paard doet super vervelend met andere paarden in bak.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DeniesRos

Paard doet super vervelend met andere paarden in bak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 19:13

Hallo bokkers,

Sinds een maand sta ik nu op mijn nieuwe stal.
In heel die maand heb ik alleen nog maar in mijn eentje gereden in te bak tot vandaag.
Sinds gister is mijn vriendin ook op die stal komen staan en we waren van plan om samen te gaan rijden.

Nou ik sta in de bak aan te singelen en ik had al door dat Radar wat drukker was dan normaal.
Eenmaal erop het eerste rondje door de bak ging al niet geheel vlekkeloos en daarna bleef die heel de tijd drammen dat die harder wou en bokken en rennen als een gek.
Toen ben ik van het paard van me vriendin vandaan gereden maar toen werd het nog erger.
Radar die wou echt alleen maar naast haar paard maar natuurlijk kreeg die ze zin niet.
Hij werd echt boos ging bokken en als een gek door de bak rennen.
Toen vroeg ik of iemand even kon helpen en toen hebben we hem aan de longeerlijn gedaan en geprobeert of die het nog steeds zou doen.
En toen deed die gewoon harstikke normaal.
Beetje gestapt, gedraft aan de longe en hij was zo braaf dat we een pasje galop ook wouden proberen.
Dat ging dus totaal mis, hij rende weg en die vrouw die hield hem niet meer en toen sleurde dus de longeerlijn achter hem aan, natuurlijk doodseng want dalijk staat die erop en breekt die ze benen.
Nou en toen struikelde die en knalde die met ze knieën op de grond.
Daarna heeft die niks meer uitgeprobeerd en deed goed ze best aan de longe.
Toen we klaar waren met aan de longe wou ik niet los rijden omdat ik het dan juist weer kan verzieken en weer vanaf vooraan kon gaan beginnen.
Dus afgestapt en zo uitgestapt.
Helaas kan ik morgen niet naar stal toe maar een dinsdag zet ik hem weer aan het werk !
Hij doet het overigens alleen als er nog een ander paard in de bak loopt.
Probeert die zich nou gewoon uit te sloven?
Ik ben momenteel nog opzoek naar een nieuwe instructriese.
Tips zijn altijd welkom! :)

Groetjes Denise.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:17

Deed hij het niet op de vorige stal? Misschien probeert hij je gewoon uit en voelt hij dat je zelf ook nog niet helemaal het vertrouwen hebt in de nieuwe omgeving?

DeniesRos

Re: Paard doet super vervelend met andere paarden in bak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 19:22

Hij deed het wel soms op de andere stal maar niet zo erg als vandaag.
Maar hij is wel super braaf als ik alleen met hem in de bak ben dan doet die alles wat ik van hem vraag en nu had die gewoon schijt aan me.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:29

Jeetje wat een toestand zeg. Ik heb niet echt een tip, maar misschien als eerste in de bak gaan rijden, hem goed aan het werk zetten en dan jouw vriendin erbij met haar paard. Nog een kwartiertje rijden en dan stoppen en de bak uit en dan buiten de bak droogstappen. Ik weet niet maar misschien helpt het.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 19:32

Ja dat zal eventueel op een optie zijn dat ik hem eerst aan het werk zet dat die dan al wat moe is.
Maar ik kan natuurlijk niet van die andere mensen verwachten dat ze met mij rekening gaan houden kwa tijden in de bak.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:34

doet mijn paardje ook, gelukkig niet bokken maar wel strontvervelend zijn.....
mij is de tip gegeven om zo veel mogelijk met andere paardjes in de bak te rijden zodat ze er aan kan wennen...
succes!

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 19:38

Ja idd ik wil ook graag met meerdere paarden in de bak rijden zodat die er aan kan gaan wennen maar er staat maar 7 andere paarden op mijn stal en er rijden er maar 4 van omdat die andere 3 problemen hebben kwa gezondheid enz.
Zowiso als ik een instructriese gevonden heb ga ik vragen of mijn vriendin ook komt rijden in de bak.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:42

Het kan best zijn dat jouw paard met meerdere in de bak wel rustig is, omdat hij dan teveel heeft om op te letten en dan misschien overdondert is en dan maar veilig met jou bezig blijft. Kan natuurlijk ook een optie zijn.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:54

klinkt misschien raar, maar soms zit het ook 'gewoon in de lucht' ik had het met die van mij gisteren, toen ik dr ophaalde voelde ik al dat ze gespannen was, dus eerst ff losgegooit en ja hoor alle spanning eruit gebokt :)
Toen ben ik haar gaan zadelen en heb heerlijk gereden ;)