Sinds een maand sta ik nu op mijn nieuwe stal.
In heel die maand heb ik alleen nog maar in mijn eentje gereden in te bak tot vandaag.
Sinds gister is mijn vriendin ook op die stal komen staan en we waren van plan om samen te gaan rijden.
Nou ik sta in de bak aan te singelen en ik had al door dat Radar wat drukker was dan normaal.
Eenmaal erop het eerste rondje door de bak ging al niet geheel vlekkeloos en daarna bleef die heel de tijd drammen dat die harder wou en bokken en rennen als een gek.
Toen ben ik van het paard van me vriendin vandaan gereden maar toen werd het nog erger.
Radar die wou echt alleen maar naast haar paard maar natuurlijk kreeg die ze zin niet.
Hij werd echt boos ging bokken en als een gek door de bak rennen.
Toen vroeg ik of iemand even kon helpen en toen hebben we hem aan de longeerlijn gedaan en geprobeert of die het nog steeds zou doen.
En toen deed die gewoon harstikke normaal.
Beetje gestapt, gedraft aan de longe en hij was zo braaf dat we een pasje galop ook wouden proberen.
Dat ging dus totaal mis, hij rende weg en die vrouw die hield hem niet meer en toen sleurde dus de longeerlijn achter hem aan, natuurlijk doodseng want dalijk staat die erop en breekt die ze benen.
Nou en toen struikelde die en knalde die met ze knieën op de grond.
Daarna heeft die niks meer uitgeprobeerd en deed goed ze best aan de longe.
Toen we klaar waren met aan de longe wou ik niet los rijden omdat ik het dan juist weer kan verzieken en weer vanaf vooraan kon gaan beginnen.
Dus afgestapt en zo uitgestapt.
Helaas kan ik morgen niet naar stal toe maar een dinsdag zet ik hem weer aan het werk !
Hij doet het overigens alleen als er nog een ander paard in de bak loopt.
Probeert die zich nou gewoon uit te sloven?
Ik ben momenteel nog opzoek naar een nieuwe instructriese.
Tips zijn altijd welkom!
Groetjes Denise.