Evenwicht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liekefriet

Evenwicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 12:26

Heyhey,
ik val weleens van mn paard doordat ik geen goed evenwicht heb. Vorige keer bijvoorbeeld wou ik aangallopperen maar toen maakte ie ineens een flink scherpe bocht en viel ik.
Tips voor evenwicht??
x

bulck

Re: Evenwicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:50

Beste ik raad je aan om specifiek zitlessen te gaan nemen en mss zelfs gecombineerd met wat voltige oefeningen.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:57

Ik zou je ook zitlessen adviseren, ik heb hier in het begin zelf ook last van gehad, ik heb toen ook zonder beugels gereden aan de longeerlijn, voor mij hielp het goed.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:57

Hetzelfde hier, vraag eens aan je instructrice (als je die hebt) of ze je aan de longeerlijn zitles wil geven (en dan een paar achter elkaar). Als je alleen op je zit hoeft te concentreren gaat het beter, plus de tips van je instructrice.

Het belangrijkste is dat je ontspant en meegaat met je paard. Dus zitten, voelen en proberen je mee te laten voeren door de bewegingen van je paard.

mariellekyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:07

Probeer eens zonder zadel te gaan rijden. mijn evenwicht is ook niet geweldig maar heb een aantal keren longeersingel met riempje opgedaan en zonder zadel gereden. na 5 of 6 keer kon ik zelf aangaloperen zonder riempje vast te houden. mijn evenwicht is echt verbeterd hierdoor. of aan de longeerlijn en dan oefeningen

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:14

Niet gaan galopperen en leren zelf je balans zoeken , maar ook de balans van het paard verbeteren door middel van het rechtrichten,
Als jou paard goed aan de hulpen is en stuurt op jou zit en teugelhulp zal hij niet ineens scherp wegdraaien.

Veel zonder zadel rijden en jezelf durven te ontspannen, voel b.v eens met je ogen dicht wat er gebeurd in het lichaam van het paard, laat je desnoods eens aan een lijn vasthouden en ga dan stappen en draven met je ogen dicht zonder steun te zoeken in je teugel/mond van het paard en ook niet gaan klemmen met je zit, gewoon alles los durven laten en mee bewegen met de beweging van het paard, durf ook je heupen los te laten , ga b.v eens een paar basis lessen salsadansen doen, dat heeft mij wel geholpen om soepeler in mijn bewegingen te worden en dat helpt echt weer door in het rijden.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:05

Neem zitlessen ;)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 10:48

ik heb op voltige gezeten.. en val zinsdien eigenlijk helemaal nooit meer van m'n paard als hij eeen gekke bui heeft of raar doet :+ .. ook helpt idd zonder zadel rijden! ;)

Liekefriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 11:00

mar ik zit dus op een manege en ik weet niet of ze me daar eens zonder zadel laten rijden.
x

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:32

Zijn je beugels wel op de goede maat?

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:34

Je kunt ook bij je huisarts een verwijsbrief vragen voor een fysiotherapeut. Zij kunnen heel veel oefeningen met je doen om je evenwicht te verbeteren. Ik heb daar zelf ook heel erg veel last van gehad en dankzij de oefeningen van een fysiotherapeut ben ik mijn evenwicht heel goed de baas

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:25

Mijn instructrice heeft Europese kampioenschappen gedaan, dus die weet er wel wat van.
Ze zegt tegen mij dat ik mijn knieën tegen het zadel aan moet drukken en mijn hakken naar beneden moet drukken.
Het liefs met je voeten uit de stijgbeugels (en dan je tenen goed omhooghouden). Het helpt wel moet ik zeggen :)

Liekefriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 12:00

Thx voor jullie tips :D
x