paard wil niet op de volte aangalloperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

veronica1

paard wil niet op de volte aangalloperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 13:12

heeeeej:D

mijn paard wil in de hoeken heel makkelijk aan springen
en ik ga binnenkort officeel rijden
en mijn paard wil niet in de volte's aanspringen links en rechts om allebei niet

kunne jullie mij helpen!

groetjess

Romyv

Re: paard wil niet op de volte aangalloperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:44

Je moet samen met je instructeur uitzoeken wat de oorzaak van het probleem is.. geef jij wel dezelfde hulpen? hangt ti niet teveel tegen eht schot aan tijdens het aanspringen?

ekelienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:02

Geef je wel goede hulpen ? mijn paard had het ook , hij had geen balans , oefenen aan de dubbelen lijnen , longeren! :D

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:22

Het meest waarschijnlijk is een gebrek aan balans, als je uitgaat van een gemiddeld paard. Of een geval van conditionering. Probeer eens uit te sluiten of het inderdaad aan jezelf ligt, je houding, je hulpen, je eigen balans. Wellicht is 't oefenen aan de longe een goed idee. Wat zegt je instructie ervan?

Lexion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:59

Voordat je op wedstrijd kunt gaan moet de balans van je paard perfect zijn! Je kunt proberen om veel schakelingen en overgangen te rijden om je paard sterker te maken aan de achterhand en veel oefenen op het overal in de bak kunnen aangaloperen.

Marengo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:20

soms is het ook onwennigheid.. als je nooit op de volte aanspringt..dan moeten ze het vaak even door hebben..zo van oooh hier.. hahaha, ja klikt stom.. maar bij die van mij was dat wel zo.. ik sprong altijd aan in de hoeken of op de lange lijnen..dus eerst moest ie er gewoonweg aan wennen

veronica1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 13:26

ik ben al 2 jaar met me paard bezig
maar hij wil nog niet aan springen op de volte

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:45

Mijn verzorgshet had dit ook in het begin. Ik heb haar eerst een paar rondjes op de volte gezet in stap, daarna in draf, en daarna weer in stap, en daarna weer in draf, heb toen ipv in de hoeken gewoon bij het draaien van de volte dat je afwend van de hoefslag aan gegalopeert dit lukte meteen. Ik denk dat je het niet echt begrijpt, maar 't is moeilijk uit te leggen over PC.. dus les is de enige optie.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:47

Lexion schreef:
Voordat je op wedstrijd kunt gaan moet de balans van je paard perfect zijn! Je kunt proberen om veel schakelingen en overgangen te rijden om je paard sterker te maken aan de achterhand en veel oefenen op het overal in de bak kunnen aangaloperen.

wat een onzin, dan zouden we lege startlijsten hebben vanaf nu!

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:04

Probeer anders eens een halve volte te rijden en dan bijv. bij B of E (als het ware op de hoefslag) aan te springen en dan weer door op de volte. Dan heb je toch een beetje nog de aanleuning van de omheining en kun je misschien van daaruit opbouwen? Succes.

veronica1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 18:49

ik zal et morgen es proberen~! emil01

ascannenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:19

Citaat:
Probeer anders eens een halve volte te rijden en dan bijv. bij B of E (als het ware op de hoefslag) aan te springen en dan weer door op de volte.

Dat lijkt me idd een goede tip en ik wil nog aanvullen om eens goed na te gaan wat jij anders doet bij het aanspringen op de volte dan in een hoek. Verder met je buitenhand goed begrenzen zodat je paard daar steun aan heeft.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:06

Longeer je ook wel eens?? Zo ja, waar laat je haar dan aanspringen?? Ik zou eens proberen om haar op de EBE volte te longeren (evt met lintje) en dan daar aangalopperen. Dat het kwartje misschien even valt.. En anders een balkje leggen waar je wilt aan galopperen? Gewoon op de grond op de volte. Dan moet ze wel een sprongetje maken, en galoppeert ze hopelijk wel aan ;) .