Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vordur schreef:Je zou een FRA singel kunnen proberen.
Het belangsrijkste kenmerk van deze bijzondere singel is het volledig elastisch zijn over zijn volle lengte en breedte een elasticiteit die puur is afgestemd op de buikkrachten van ons paard.
Nasingelen is overbodig, de singel past zich 100% aan, geeft 100% mee aan elk isselend krachtenveld en dus wisselende omvang van de buik van ons paard…………. Ja, Uw paard vroeg erom !!!
Deze kwalitatief hoogwaardige en onverslijtbare singel wordt onder het F.R.A.® label in Duitsland geproduceerd. Zij wordt geweven uit hoogwaardige „Polyamid 6“ draden, welke zich kenmerken door een extreem hoge stevigheid. De enkele draden zijn op zich uit een veelvoud van filamenten opgebouwd waardoor het doorlaten van vocht (zweet) gewaarborgd is. De elasticiteit waarborgt een perfecte drukverdeling over de volle breedte en lengte van de singel. Uiteraad zijn de passanten en gespbevestigningen inelastisch. Doordat de stoten van uw zadel geen puntbelasting meer ondergaan kunnen deze niet meer inscheuren. De singel is machinewasbaar op 30 graden.
Kan ook goed gebruikt worden bij paarden die singeldwang hebben en zich opblazen.
lailapri schreef:je borstbeen, waar de singel over loopt is een beetje je IK punt. Als je daar een singel over doet kan dit voor een paard als naar worden ervaren. Massage (bijvoorbeeld ttouch of aaien) voor je het zadel op haar rug legt kan helpen ontspannen, ook zou je het eens zonder singel kunnen opleggen en vervolgens belonen en weer af en daarna bijvoorbeeld even longeren oid. Als je de mogelijkheid hebt om het vaker per dag te doen en er even tijd in te steken denk ik wel dat het goed komt. Zorg dat ze ontspant en dan zadel weer eraf, eventueel een paar keer herhalen. Dan de singel, eerst de buik aaien/ttouch en voorzichtig de singel ertegen, voordat ze boos wordt weer ruimte geven en weer aaien en dit ook herhalen, misschien kun je ondertussen al in kleine stapjes iets meer druk op de singel zetten. Bij ontspanning misschien zelfs een los gaatje en stop optijd om het positief te kunnen afsluiten. Als je echt wilt rijden, zal ik wel op deze manier gaan werken maar uiteindelijk wel gewoon zadelen en aansingelen.
Erken het probleem en los het samen met je paard op. Succes.
lailapri schreef:nee die ken ik niet.
Wat betreft het erkennen ik merk dat dat alleen al helpt dat je het probleem ziet en er wat aan wilt doen.
Ttouch vinden de meeste wel lekker, hooger beginnen, bijvoorbeeld op de schouder en dan rustig zakken.
lailapri schreef:staat een stukje over singelnijd geschreven dus kan je opzoeken, al is de rest van het boek ook wel interessant