beginners wat aanleren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quartusje

beginners wat aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 20:22

Ok mssn een beetje een rare titel maar wat kan je beginners aanleren.
Ik ga les geven aan mensen die een paard gekocht hebben en iets willen bijleren.
Ze kunnen stappen en sturen,maar nog geen draf of galop...
Ik dacht zelf om ze nog een beetje te laten oefenen op het sturen en aan de houding te werken.
Als dit goed gaat wil ik ze aan de longe een beetje laten draven.
Ook figuren uitleggen en hoe je ze correct moet rijden.
Heeft er nog iemand een leuk idee? :Y)
bedankt elise ;)

Silence

Re: beginners wat aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:23

Als je je zulke dingen afvraagd neem ik aan dat je geen diploma´s hebt. Pas daar mee op met absolute beginners.
Je kunt heel veel problemen krijgen als het fout gaat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:24

jahoor, ik heb een heel leuk idee :)

dit door mensen laten doen die hiervoor geleerd hebben :)

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:27

Lijkt me ook verstandiger eigenlijk... Het is natuurlijk wel een leuk idee (nu), maar als je iets verkeerd aanleerd, is het heel moeilijk weer af te leren... Maar als je denkt dat je het echt kan (en wil), zou ik gewoon beginnen met kijken of ze goed sturen, en misschien wat voltigeren en zonder zadel. Daar krijg je een hele goede zit van, en dan kunnen ze makkelijker leren draven en galopperen! Succes in ieder geval ;)

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 21:28

fempsie schreef:
Lijkt me ook verstandiger eigenlijk... Het is natuurlijk wel een leuk idee (nu), maar als je iets verkeerd aanleerd, is het heel moeilijk weer af te leren... Maar als je denkt dat je het echt kan (en wil), zou ik gewoon beginnen met kijken of ze goed sturen, en misschien wat voltigeren en zonder zadel. Daar krijg je een hele goede zit van, en dan kunnen ze makkelijker leren draven en galopperen! Succes in ieder geval ;)

ja bedankt ik denk dat ik het wel kan omdat ik een goede basis van dressuur heb maar ik ga het eens aan aan lesgeefster vragen wat zei er van denkt. ;)

Kim_Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:18

Ik denk dat het heel belangrijk is om dit door iemand te laten doen die er voor geleerd heeft, het is namelijk wel een verantwoording die je neemt......

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:56

Er zijn wel heel veel ruiters die zeker weten dat ze zelf de basis van dressuur hebben en dit kunnen overbrengen. Er zit ten eerste een verschil tussen zelf rijden en dit iemand leren en het denken goed te kunnen rijden of echt kunnen.

Pas op waar je aan begint

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:57

plus dat de verzekering wel eens moeilijk kan gaan doen als je zonder diploma's les geeft en er gebeurt iets.