Sturen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ShannonJuul

Sturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 22:19

Hallo allemaal

ik zit met een probleem. Ik rijd nu alweer ruim een jaar (nadat ik ermee gestopt was) maar krijg soms geen stuur over het paard. Als we draven is het geen probleem en kan ik sturen. Maar in de galop krijg ik m met moeite op een volte. Ik baal hier erg van omdat ik 2x zo hard ben gevallen dat ik mijn bekken gekneust had en dus een week plat had gelegen. Hierdoor verloor ik mijn vertrouwen in het paardrijden en raak ik in paniek als ik geen 'macht' voel over het paard.

Iemand tips? (krijg wel priveles!)

bonte_bente

Re: Sturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:23

probeer je paard tussen 2 teugels te rijden en meer controle over zijn schouders te krijgen.dus buitenteugel duidelijk tegen de hals/schouder niet eroverheen dus. evt zou je met een zweepje tegen de schouder wat meer effect krijgen.

maar ik ken je paardje niet.
hoelang is hij bereden?
hoelang rijd jij?

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 22:26

Het is niet mijn eigen paard waar we het over hebben maar een verzorgpaardje ;) na 2 paarden te hebben gehad waar ik uiteindelijk niks mee kon, wou ik geen eigen paard meer en heb ik priveles genomen met een verzorgpaard. Ik heb nu in totaal 5 jaar gereden. Het paard is een jaar bereden!

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:27

een jaar bereden dan zou het stuur er wel op moeten zitten dat hoort bij de basis.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 07:36

Ik krijg hier eerder de indruk dat je paard nog geen goede balans heeft in de galop.
Hij is net een jaaar onder het zadel.
Ik zou als ik jou was eerst op de lange kant overgangen maken.
DUs aangaloperen in de bocht en een klein stukje lange zijde en en dan weer terug nemen.
Zo word zijn achterhand sterker en krijg je waarschijnlijk het stuur er ook beter op in de galop.
Veel overgangen rijden helpt ook goed.
De galop kun je dan langzaam aan uitbreiden tot je goed kan sturen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 08:22

Misschien kun je je instructrice vragen of jou balans en hulpen in galop droog geoefend kunnen worden, op de grond, op een bal of anders. Kijk en ervaar wat je met je benen en zit kunt doen en ondersteun dit op je paard met je teugels.

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 13:48

bedankt voor de tips! heb hier veel aan