Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Majo schreef:Ik heb ook nog een vraag, sorry voor als het topic verkeerd staat.
Vroeger op de manege kreeg ik altijd dingen te horen als: je rijdt op het verkeerde been licht, je moet een halve ophouding maken, bij C wijken, je paard schaart... etc.
Ik merk dat deze termen nooit uitgelegd worden, en dat iedereen voor lief neemt dat iedereen weet wat het betekent.
). En dan legt hij uit hoe je dat dan moet bereiken: begrenzen aan de voorkant, van achter naar voor rijden, enz enz.
maar bijv. woensdag geeft weer iemand les die echt alles haarfijn uitlegt, haar ken ik ook persoonlijk. ze vind ook dat het vaak niet goed (genoeg) wordt uitgelegd nml Sonja schreef:Maar als ik zie hoe bijdehand iedereen hier op Bokt is he... Trekt dan niemand z'n mond eens open tegen al die instructeurs die blijkbaar maar loze kreten staan te blèren in al die bakken? Dan VRAAG je toch wat er bedoeld wordt? Ik bedoel, die instructeur heeft een brengplicht, maar jullie als klant zouden natuurlijk ook iets kunnen HALEN....