Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xDarkness schreef:Weet je zeker dat ze geen last van haar rug heeft? Geen last van het zadel? Zit jij haar niet in de weg? Als jij deze vragen hartgrondig met een 'nee' beantwoord hebt, hoef je je daar al geen zorgen meer over te maken.
Ik denk niet dat het een reden heeft om zich echt zorgen te maken, het galloperen vind hij misschien wel leuk en word hij er wat opgewonden van. Maargoed;
Zet hem op de volte, ophoudingen en been eraan. Druk op de teugels, jij laat pas los als hij los laat.
Succes!
Mvg,
xDarkness.
xDarkness schreef:Dat ze begint te ontspannen is toch juist goed? Dat is juist dat je moet hebben niet? Beloon haar dan! En blijf gewoon in je zadel zitten, niets verlichte zit, dan kan ze veel sneller onder je vandaan spurten, zeker als ze zo onrustig is.
Een ruiter kan heel goed een paard in de weg zitten, al is het maar dat je op het verkeerde been rijd. Realiseer je goed, zit ik netjes, rechtop, schouders, ellebogen en benen op een lijn? vraag je instructrice;) Rijd ik teveel met mijn handen? Vraag, misschien gaat het wel over.
Mvg, xDarkness.
Henkjan schreef:Als zij les geeft, wat niet bij jou past, heb je er niks aan. Het kan natuurlijk dat je er nog maar kort mee bezig bent, maar er moet toch vooruitgang in zitten. Verder is een jong paard natuurlijk minder goed in evenwicht dan een ouder paard, en moet het nog kracht opbouwen.