mijn "kind" is bijna 3 jaar en ik ben nu voorzichtig aan begonnen met de eerste basisafrichtingen. Ze staat nu sinds september op stal en heeft een paar keer een hoofdstel en singel omgehad, verder veel in de roundpen zonder lijn gelongeerd en uiteraard ook al een aantal keren met. Nooit langer als een kwartier/20 minuten en 2 keer in de week. Florence vind het ontzettend leuk, ze is vreselijk nieuwschierig en laat het allemaal zonder problemen over zich heen komen. Vooral de aandacht zoals poetsen en wassen vind ze interessant.
Ik wil eerdaags een zadel erop leggen en zit erg te twijfelen. Ik wil mijn Florence toch wel leren freestylen, veel in het bos (eventueel endurance) en misschien dat ik wel western met haar wil gaan doen. Maar springen vind ik zelf ook wel erg leuk. Nu is het zo dat ik een outfitters westernzadel heb, een trailsaddle, en twijfel of ik deze erop moet leggen of een gewoon KN dressuurzadeltje. Wat is wijsheid? Ik wil gewoon alles lekker naturel en gemakkelijk houden, vooral relaxt, voor mij en voor haar. En toch meer richting het alternatieve dan het huis tuin en keuken rijden. Hoe moet ik dit doen? Vooral omdat ik het allemaal zelf wil doen, heb inmiddels al veel ervaring met het inrijden en rijden van jonge paarden. (ook eigen paarden). Maar bij mijn zelfgefokte jonkie, heb ik toch een soort drang naar "vrijheid". Ik hoop dat julie snappen wat ik bedoel.
Wie kan mij helpen... Heeft tips...?