Ik had een vraagje over het springen met een veelzijdigheidszadel. Mijn beugels heb ik nu 2 gaatjes korter gedaan vergeleken met de dressuurmaat. of moeten de beugels nog wat korter?
Zo ja, maakt dat iets uit met een veelzijdigheidszadel, (want ik heb geen steun bij de bladen)
Ik zou gewoon even kijken met springen of het goed gaat. maar eigenlijk zou dit wel de juiste maat moeten zijn denk ik.
Motje11
Geplaatst: 13-11-09 23:03
2 of 3 gaatjes korter is meestal okee. Ligt er natuurlijk ook aan of je met heel lange beugels dressuur rijdt of niet. Als je echt met je knie voor het zadel uitsteekt zijn ze te kort. Je kunt ook even een foto plaatsen.
Je moet gewoon kijken, of het voor jou fijn zit. Kan je ruim genoeg uit het zadel omhoog komen, voor de verlichte zit, of niet? Als je denkt, ik kom amper uit mijn zadel, doe je ze wat korter. Kom je ver genoeg uit het zadel, doe je ze niet langer of korter .
C_Capture
Geplaatst: 14-11-09 12:52
Probeeer steeds een gaatje korter en dan voel je vanzelf, wanneer jij goed contact heb met jouw paard. Niet met jouw knie over het zadel, dan heb jij geen steun meer.