tegen het been in

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

enjoy74

tegen het been in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 10:22

hoi hoe krijg ik mijn paard actiever en vlugger voor het been?

aeolusnr1

Re: tegen het been in

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:42

Gewoon heel consequent en supperduidelijk doorkomen he.
En niet vergeten bij de minste goede reactie , alle druk weghalen, tis net daarom dat hij zal doen wat je vraagt.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:45

Mijn paard is ook aardig sloom voor het been, maar wel heel actief op de zweep
Als ik wil dat hij actiever wordt geef ik gewoon een kuithulp, wanneer hij hier niet op reageert ga ik niet schoppen/prikken met sporen oid maar ik geef gewoon een klein tikje (geen klap) met mijn zweep.

Uiteindelijk verwacht ik hier wel effect mee te bereiken

Girley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:26

Ik zou een goede instructrice nemen. Ik kreeg de tip om hem vanaf het begin goed warm te laten worden door hem flink door te laten stappen. Loopt ie weer slomer, dan flink been etc en desnoods een dreiging met de zweep. Zorg dat ie weet: vanaf het moment dat we gaan werken gaan we flink aan de slag, dat helpt. Als ie volhield, dan opwarmen in de draf, hij moet gewoon weten dat ie wakker moet worden en aan de slag moet! Consequent zijn en volhouden! Succes!

mariellekyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:23

idd combinatie eventueel met een zweepje. ik geef altijd been en krijg ik geen reactie herhaal ik het alleen wat scherper. krijg ik nog geen reactie nogmaals maar dan een ondersteunend tikje erbij... en veel overgangen rijden dan hebben ze het snel zat door