Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
! Iemand naast jou op de grond ziet vaak beter wat je fout doet. Succes! 

zodiacje schreef:je bent 14, je rijd pas 4,5 jaar paard en nu wil jij een paard inrijden. En dan alleen hulp zoeken via bokt...
Dat noem ik aanklooien!
Kyliam schreef:ikzelf heb al verschillende paarden zadelmak gemaakt en ingereden. Dus wel enige ervaring hiermee. Op dit moment ben ik mijn eigen paard aan het inrijden, met hulp van een heel ervaren ruiter. Want het is gewoon wel fijner om het te doen met iemand die veel ervaring ook heeft.
Je vraagt hoe je het stuur erop kunt zetten.
Het is nodig om heel duidelijke gewichtshulpen te gebruiken. Ook met je benen moet je heel consecent zijn. Binnen been op de plaats houden en eigenlijk proberen rond je binnenbeen te draaien. Buitenbeen begrenst de achterhand.
Met een jong paard doe je eigenlijk hetzelfde sturen als je met je fiets zou sturen. Binnenhand naar binnen en naar voor. Buitenhand ook naar zijn neus toe meegeven.
In het begin vooral proberen op de grote volte te rijden. Geen kleine voltes. Als het evenwicht daar goed is kan je voorzichtig dingen als gebroken lijn proberen.
Ook ik kan alleen maar zeggen dat je niet alleen aan zoiet moet proberen. Maar goed, eens moet de eerste keer zijn.
Succes
rikkybergy schreef:Hoi linda,
Wat zitten ze hier op je te floeken.
Ik denk dat als je de moeder van diegene die jou help eens vraagt zou dat ook een oplossing zijn?