Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) en dan ben je meteen zelf ook stabieler en dan wordt je balans waarschijnlijk ook beter. troi schreef:Balans probleem herken ik en helaas pindakaas is het iets dat enkel met veel oefenen beter wordt. Trampoline springen heb ik zelf nooit geprobeerd maar klinkt wel als een goede (en is ook nog een leuk) wat verder vaak aangeraden wordt is gaan zitten op een skippybal zonder de handvaten/stokjes. Dus dat je zelf je balans moet houden. Ga zo eens tv kijken.
Hermelijn schreef:Ik begin me steeds meer aan mijn houding en balans te ergeren. Helaas kan ik maar 1x in de week op een manege rijden, dus kan niet zelf met een paard aan de slag, vandaar dat ik het via Bokt probeer.
Mijn eerste probleem is dat ik mijn armen erg naar voren strek, ik krijg het niet voor elkaar om ze in een boog te houden. Hierdoor krijg ik ook problemen met de aanleuning etc. Wie heeft hier nog meer last van en wat doe je er aan?
Mijn tweede probleem is dat mijn balans erg slecht is. Paard hoeft maar 1 misstap te maken en ik val voor of achterover. Nou heb ik hier wel eens privé-les voor waarbij ik zonder beugels rij, maar dat kan ik qua geld en tijd niet elke week nemen. Weet iemand van jullie misschien oefeningen die ik zonder paard kan doen, maar waarmee ik toch mijn balans op het paard kan verbeteren?
Tips en trucs zijn erg welkom!