Verbeteren van bepaalde punten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Verbeteren van bepaalde punten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 20:04

Hallo,

Ik start met mijn arabiertje in de B, en ik loop tegen een paar dingen aan. Ik haal mijn punten wel, maar allemaal net aan en het rijden is een beetje tammig. Ook zou ik graag zien dat ze haar achterhand een flink stuk gespierder krijgt en ook van voren wat breder wordt. Ik train 1-2 keer per week aan de pessoa, dit ook ivm een achterbeen dat vaak niet meekomt en ik het zo erg bewust kan trainen. 3 keer per week in de bak aan dressuur, verder rijd ik buiten.

Hoe maak ik haar draf iets meer 'spectaculair'? Ik wil ook graag haar middendraf eruit kunnen krijgen, maar ze gaat dan licht ´onregelmatig´ draven, omdat ze uit balans raakt. Moet de achterhand dan sterker worden? Wat zijn daar goede oefeningen voor?

Hoe krijg ik haar boeg breder? Of zal ik er genoegen mee moeten nemen dat ze gewoon smal is? Ik was bij de divoza en daar is musclebuilt te koop, is dat echt werkzaam, waar helpt het voor, heeft iemand daar ervaring mee?

Het gaat mij vooral om het sterker, gespierder maken. Om zo een betere draf te krijgen die iets meer showt, en mijn pony wat breder te trainen. Ik heb een keer per week priveles, we trainen erg op achterhand eronder, en rechtrichten. Maar we hebben niet altijd genoeg tijd om alles mee te pakken, omdat het dragend laten lopen erg veel tijd kost. Ik wil ook buiten mijn lessen om lekker aan de slag kunnen.

Wie heeft dus tips??

KSAC

Re: Verbeteren van bepaalde punten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:51

Shazza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:47

training, training, training. Dit zijn dingen die geduld en tijd vergen want dat lukt niet over ee nacht ijs. Overgangen en schijnovergangen helpen om de achterhand langzaam maar zeker sterker te maken. Ik geloof zelf niet in suplementen om een paard gespierder te krijgen. Met de juiste training krijg je de mooiste paarden.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:37

De boeg breder maken kun je niet, ze is zo gebouwd. Of je moet er een paar botjes bij kunnen plakken ;-).
Verder helpt trainen goed. Veel overgangen, tempowisselingen rijden, kort en vlug achter elkaar.
Hoe oud is je dier? Een jong dier heeft moeite met de balans, daar kun je niets anders aan doen dan rustig doortrainen en een beetje geduld te hebben.
Ik geloof ook niet in supplementen. Wie zegt er dat het resultaat geeft? Zitten er geen stoffen in die op de dopinglijst voorkomen? Nee, daar zou ik niet aan beginnen.

Je kunt nooit alle minder goede dingen in een training stoppen. Je instructrice kan je wel aangeven wat goed is, en daar zul je dan zelf in je eigen training ook meer mee moeten kunnen doen!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 11:56

Ze is nu net 7. Voorlopig heeft ze zich verstapt, daarna ga ik aan de gang met de overgangen rijden. Jammer dat de voorkant niet wat breder kan :=

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:16

Mijn merrie is overbouwd, zal ook niet helemaal weggaan. Daar zullen we mee moeten leren leven, en er zal altijd wel een opmerking over op de protocol staan.
Ze is 7, hoe lang al onder hetzadel, en hoe intensief? Ik zou het nog even geven, ze is nog jong genoeg!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 12:47

Nu net bijna een jaar intensief. Ze is ingereden en daarna een ongeluk gehad, waardoor ze gewoon lekker op de wei is gezet voor lange periode. Ook laat ingereden. Ik rijd/longeer 5-6 keer pw. een dag vrij. Werk bestaat uit dressuurrijden,wel intensief, 1x pw buiten rit, pessoa. Ze is dan wel flink bezig.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:49

O joh, dan is het helemaal niet raar dat ze nog in onbalans is. Train gewoon goed door zoals je nu doet, lekker de achterhand activeren, en je zult zien dat ze dan vanzelf meer actie in de benen krijgt!