Pony snel bang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melaniiieee

Pony snel bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 17:57

Hallo iedereen!:D
Ik weet niet of het hier goed staat.. Maar mijn pony is nogal snel bang van dingen, bijvoorbeeld een vlag, een paal die anders staat en noem het maar op.
Maar met rijden verder gaat het wel harstikke goed, nu wil ik waarschijnlijk wedstrijden gaan rijden.
Alleen wat zou ik kunnen doen, dat ze niet meer zo snel bang is.
Groetjes Melanie

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:59

Vertrouwen opbouwen met je paard.
Zelf rustig blijven als je ergens langs moet waarvan jij denkt: oo nee daar gaat ze van schrikken. Gewoon uitademen en ontspannen gaan zitten. Niet ineens teugels stakker vast houden of benen aanknijpen.
En probeer thuis te oefenen. Eerst met vlaggen en er langs lopen met jou er naast. En daarna ga je er op zitten en rustig blijven. Vooral zelf rustig blijven en absoluut niet af gaan stappen als hij ergens niet langs wil. Want dan bevestig je zn angst

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:29

inderdaad gewoon lekker relax op je kont blijven zitten, en denken van oh dit is leuk. en er lekker van genieten dat je een knol onder je kont hebt :D
makkelijker gezegd dan gedaan, maar blijf gerustellend tegen je paard praten (liedjes zingen helpt ook goed ik spreek uit ervaring :))

inderdaad in de bak langzaam opbouwen is slim, eerst aan de hand en vergeet vooral niet te belonen!
blijf rustig en kalm en praat gewoon tegen je paard, stuur hem eventueel achter een ander (bekend) paard aan wat het allemaal niet erg vind, dit helpt vaak

succes ermee,

prinero

Re: Pony snel bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:22

Heel veel oefenen (op voor jouw paard bekend terrein). Dit langzaam uitbouwen en vooral zelf niet onzeker/bang zijn!!
Je paard pikt dat ook op en daardoor maak je haar nog onzekerder...

Succes!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:58

Bouw veel vertrouwen op met je paard door bijv. te wandelen en veel tegen je pony te praten.
Dat ook onder het zadel.
Misschien kun je ook een keer deelnemen aan een schriktraining of een keer vragen of je bij een wedstrijd in de buurt gewoon even tussen de paarden mag rijden die aan het losrijden zijn, en daarna gewoon weer naar huis.
Veel suc6 verder ;)!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:59

Schriktraining zou een goede uitkomst zijn voor jouw pony.
Dan leert ze dat ze niet bang hoeft te zijn.
Zoek eens hier op bokt op schriktraining en je komt heel veel goede ideetjes tegen.
hier nog een goede site met schriktraining; http://www.paardenbegrijpen.nl/content/view/299/0/