Ik zou zo min mogelijk mee gaan in de beweging. en dan bedoel ik als voorbeeld je lichtrijden vertragen zodat jij niet met het paard mee rijdt maar dat het paard zich aan jouw ritme gaat aanpassen. en toch blijven proberen overgangen te rijden zodat ze beter op je zit hulpen gaat reageren.
kleinvosje
Geplaatst: 28-10-09 12:59
Toch voorlopig even doorgaan met het maken van schijnovergangen. En schiet ze weg, zet haar op de volte en dan de volte verkleinen. Ze moet dan veel meer moeite doen om het vol te houden, en vaak gaat ze dan wel langzamer, omdat hard gaan gewoon niet goed meer kan. Galoppeer ook niet te lang, kleine stukjes, en dan een nette overgang terug naar de draf en die ook meteen weer verkorten. Kleine stukjes steeds iets groter aken en belonen als het goed gaat. Let er ook op dat je niet gaat hangen aan je teugels, daar gaan ze altijd tegenin.
veel figuren wil ik ook wel eens helpen, dan letten ze er minder op. en inderdaad vooral voltes (verkleinen). vooral veel (schijn)overgangen blijven rijden. En gewoon heel consequent zijn met te hard = te hard, dus dan moet je ook méteen actie ondernemen. Verder heb je les? Meestal kan instructie ook goed helpen...
Yunomi
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-09 17:05
x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Yunomi
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-09 17:06
x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Nee, dat vind ik eerlijk gezegd ook niet. Zeker als ze het paard kent, weet ze waarschijnlijk zelf ook wel dat dat niet werkt. Wellicht heeft ze zelf geen idee hoe het opgelost moet worden, en laat ze je daarom maar gewoon gaan zoals je nu gaat...
Fenna_s
Geplaatst: 01-11-09 16:34
met de buitenteugel meer opvangen? en geen sporen meer gebruiken. als je de buitenteugel meer opvangt en de binnenhand wat hoger doet, dan loopt ze meer door de hoeken en hoef je geen sporen meer te gebruiken.