Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nensert schreef:Ik denk dat je paard het grapje inmiddels wel kent en weet dat hij 'de baas' is. Ik zou zeggen, vraag enkele keren iemand die er al handiger in is en wat sterker of neem eventueel wat longeerlesjes. Dit kan waarschijnlijk wel bij je instructeur.
Maar daarmee is je probleem natuurlijk niet opgelost. vraag gewoon iemand die je een paar Longeer lessen wil geven, goed longeren is erg moeilijk, en vooral als je paardje een leuk spel speelt! Succes! Citaat:Ik raad in ieder geval hulp aan maar misschien kan je het met twee longes proberen? Dan kan je haar veel beter sturen. Of misschien een kaptoom en dan aan de zijkant daarvan vastmaken? Dan kan ze niet wegrennen want jij trekt haar dan om. Als je hier nog niet mee gewerkt hebt, vraag dan een ervaren iemand om je dit te laten zien.
Je moet de macht weer terugpakken, en niet door agressief te doen, maar door duidelijkheid te geven.
) en omdraaien! toen heeft iemand het van mij over genomen en hem even goed aangepakt. toen was het klaar! ze spelen gewoon een spelletje met je