hallo, onder het rijden als ik middendraaf of gewoon gallopeer gaat ze ineens heel harde rennen en pakt ze haar bit vast en dan is ze gewoon stuurloos, ze is dan totaal niet te stoppen, en dan rijd ik niet met sporen of de zweep gewoon kaal zegmaar. weet iemand wat ik hiertegen moet doen??
langs de bakrand houden op het moment dat ze er vandoor gaat met je buitenteugel naar de bankrand houden,zo kun je op de lange zijde de middendraf oefenen,pakt ze het bit vast buitenteugel er aan en hoofd naar de bakrand,net zolang tot ze snapt dat je buitenteugel ho is!
Als ik in de hei rijd (dus tijdens een buitenrit) dan zegt mijn instructeur dat ik tegen een boom aan moet sturen
stoer
Geplaatst: 26-10-09 20:37
probeer geen middendraf over de de lange zijde te pakken maar bijvoorbeeld uit een volte vandaan eerst een klein stukje te pakken en dan weer op de volte draaien, je moet haar niet de kans geven zich sterk te maken
abcde123
Geplaatst: 26-10-09 20:42
Veel op de volte blijven, proberen te voorkomen rechte stukken te rijden. Wanneer je voelt dat ze wil gaan, proberen gelijk een volte in te zetten.
E_Nalanta
Geplaatst: 26-10-09 20:43
Mijn vriendin heeft dit ook wel eens, ze is nu een paar keer bitloos naar buiten geweest en toen had ze er geen problemen meer mee. Misschien dat eerst eens proberen in de bak?
dakplaat
Geplaatst: 26-10-09 21:01
Er eerst achter komen of dit vanuit angst/discomfort of uit 'dominantie' word veroorzaakt. En daarbij angst/discomfort absoluut niet meteen afdoen als 'niet de oorzaak'.
Hoe dan ook lijkt me dit vooral een probleem in de basis. Back to basic! Heb je les?